کد خبر: 124695
پنجشنبه 27 دی 1397 - 14:36
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی حرکت در مسیر رضایت مردم ،امیدواری و رضایتمندی جامعه ذینفعان را اولویت در امور اعتباری بانک کشاورزی برشمرد و از مدیران و معاونان اعتباری خواست دریافت اطلاعات مکانیزه و الکترونیکی شود.رابطه با مشتری در مسیر تنظیم و کارآمدی بهبود یابد.روش های بهینه سازی و مقررات زائد و دست و پاگیر حذف شوند و هزینههای تحمیلی غیر ضرور به مشتریان به حداقل برسد.
به گزارش اخبارپول، خدارحمی که در نشست تخصصی و هم اندیشی معاونان اعتباری این بانک در استان ها با مدیران ارشد بانک سخن میگفت، ضمن قدردانی از تلاش همکاران در به روز وکارآمد کردن عملیات اعتباری به نقش و تاثیر این عملیات در جامعه و بین مسئولان کشور، مردم، رسانهها، نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: تدارک وجوه یا تامین اعتبار برای کسانی که به نقدینگی نیاز دارند همچون حسن عملکرد اعتباری، جریان درست پرداخت اعتبارات و تسهیلات و البته وصول مطالبات جزو کارکردهای اساسی بانک است.
وی با اعلام اینکه شناخت این کارکردها وظیفه ما را سنگینتر میکند افزود: افتخار می کنیم که با عملکرد درست مسئولان اعتباری از این بابت نمره قبولی گرفته ایم و رضایت ذینفعان، مشتریان، دولت،دستگاههای اجرایی و نمایندگان مجلس را جلب کرده ایم.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بیان مصادیق این کارکردها به طرح های موفقی که با تسهیلات بانک به بهره برداری رسیده اند اشاره کرد و بیان کرد: با تمهیدات و تسهیلات بانک کشاورزی چند واحد احیای خاویار در کشور شکل گرفته و یا در زمینه تولید پروتئین دریایی در جنوب و شمال کشور حمایتهایی انجام داده ایم که به تولید انبوه و حتی صادرات رسیده است.در زمینه تولید اقلام گیاهی و باغی با توسعه گلخانه ها و حمایت از این نوع کسب و کار نه فقط به امنیت غذایی در کشور کمک کرده ایم که با صادرات این محصولات، اشتغال پایدار به وجود آورده ایم و به این جایگاه مباهات و افتخار میکنیم.
خدارحمی موقعیت و جایگاه بانک را در بهترین شرایط ارزیابی کرد و توضیح داد: بانک برنامه های توسعه ای خود را با قدرت پیش میبرد. خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق مدیران اجرایی، استانداران کشور عملکرد بانک را تحسین کرده اند. حوزههای مختلف بانک در بهترین شرایط به سر میبرند.طرح ماهی در دریا که از آرزوهای بانک بود در همین دوران به شکوفایی رسیده است. از عهده همه تکالیف بر آمده ایم و مجدانه در پی توسعه و بهبود حمایت از طرح های گلخانه ای، ماهی در دریا، اشتغال روستایی و ….. هستیم اما با وجود همه این موفقیتها و قدردانی ها باید همچنان به بهبود روش ها، شیوه ارائه خدمات، زمانبندی ارائه خدمات، کاستن از هزینه های غیر ضرور خدمات، آسانسازی نحوه خدمات، تسهیل و تسریع در امور خدمات اعتباری و تسهیلاتی به مردم بیاندیشیم و همچنان رضایتمندی ذینفعان را در اولویت قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه و برخلاف سالهای گذشته اختیار ها به درستی وهدفمند به استان ها، مدیریت ها و حتی شعب تفویض شده است تا مشتری از سردرگمی و مراجعه به چند مسئول نجات پیدا کند. درخواست من این است: هدف را فراموش نکنید. هدف رضایت مشتری توأم با اجرای دقیق و درست مقررات است. البته دقت نباید فدای سرعت شود و باید چهارچوب ها و حد و حدود ها، اعم از فردی و جمعی کاملا مراعات شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی وصول مطالبات را هم از اجزای مهم بانکداری دانست و اضافه کرد: در این زمینه دنبال رویکرد جدید و تغییر وسیع هستیم. بانک باید از چرخه معیوب و متاسفانه مرسوم وصول، لاوصولی و مشکوک الوصولی بیرون بیاید و در این زمینه حتی معاونان اعتباری هم باید به گونهای وارد عرصه شوند که در چنین چرخه معیوبی قرار نگیرند. به عبارت دیگر ارزیابی وثایق و بررسی طرح ها باید مطابق استاندارد ها باشد تا به بیت المال آسیبی وارد نشود.
یادآور میشود، نشست و هم اندیشی مدیران عالی و اجرایی بانک و معاونان اعتباری استان ها از صبح روز چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ در ساختمان مرکزی بانک و با حضور فرهاد فنودی عضو هیئت مدیره، مسعود جلالیان مدیر امور اعتبارات و بانکداری شرکتی و دیگر مدیران ذیربط آغاز شد و عصر روز پنجشنبه بعد از ساعتها بحث و بررسی درباره استراتژی های ۵۰ روزه تا پایان سال و برنامه ریزی برای سال ۱۳۹۸ به پایان رسید.