رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی با تاکید بر ابهام در اجرای SPV، عنوان کرد: به دلیل اینکه ٧٠ درصد از سرمایه بانک کونلون به دلار است، امکان کار به خاطر تحریم‌های دلاری را ندارد.

بانک کونلون چین

به گزارش اخبارپول، فریال مستوفی صبح امروز (سه شنبه) در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: با توجه به جلساتی که بعد از خروج آمریکا از برجام در اروپا شرکت کرده‌ام، باید به صراحت بگویم که در مورد SPV اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در اتحادیه اروپا، هنوز SPV را نپذیرفته و هیچ کشوری هم هنوز نمی‌داند که با چه مکانیزمی باید آن را اجرایی کند، تصریح کرد: هنوز شرکت‌های بزرگ اروپایی نمی‌دانند که با این سازوکار می‌توانند با ایران کار کنند یا نه.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی با اشاره به سفر خود به چین و هنگ کنگ، ‌ادامه داد: در این سفر در جلسه‌ای که تمام بانک‌های چینی و سایناشور در آن حضور داشتند، شرکت کردم و باید بگویم از آنجایی که ٧٠ درصد از سرمایه بانک کونلون به دلار است، امکان کار با ایران به خاطر تحریم های دلاری را ندارد.

مستوفی اضافه کرد: تنها مورد همکاری کونلون بانک با ایران آن است که تمام معاملاتی که تا ۳۰ اکتبر با این بانک انجام شده ادامه یافته و تمام خواهد شد.

وی درادامه متذکر شد: اگر تا ٣٠ اکتبر اعتبارات اسنادی باز شده از بانک های تحریمی بوده باشد، کونلون بانک انتقال را نمی پذیرد و باید اعتبارات اسنادی از بین ۱۵ بانک دیگر که تحریم نیستند، انجام شود.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: بعد از ٣٠ اکتبر، کونلون بانک که ٧٠ درصد سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت چین است، تمام پروژه‌های فولاد و پتروشیمی را نیز متوقف خواهد کرد و تنها قرار است که در مورد مسائل بشردوستانه یعنی دارو و غذا، کار با ایران را ادامه دهد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=124532
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کونلون بانک چین با ایران به هم می‌زند؟
کونلون بانک چین با ایران به هم می‌زند؟
کونلون بانک چین با ایران به هم می‌زند؟
کونلون بانک چین با ایران به هم می‌زند؟
کونلون بانک چین با ایران به هم می‌زند؟