فرهاد فنودی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در نشست هم اندیشی که بعدازظهر یکشنبه( ۲۳ دی ماه) سال جاری با حضور دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه این وزارتخانه و مدیران ارشد بانک کشاورزی در محل ساختمان مرکزی این بانک در تهران برگزار شد، ضمن ارائه عملکرد بانک در حوزه اعتبارات و مقایسه آن با مقطع مشابه سال گذشته، کارکرد بانک در این حوزه را مثبت و دارای سیر صعودی ارزیابی کرد.

به گزارش اخبارپول، فنودی با اعلام رشد ۱۹ درصدی تسهیلات پرداختی نسبت به سال گذشته و پرداخت ۲۹۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آذر، اولویت های بانک در بخش تسهیلات را شامل حمایت از طرح ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، مشارکت در اجرای طرح های پرورش ماهی در دریا، تاسیسات گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برشمرد.

وی اظهار کرد: بانک کشاورزی با هدف توسعه اشتغال پایدار در میان روستاییان و عشایر، از بهمن ماه سال ۹۶ تا کنون با پرداخت ۲۱ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۹ هزار میلیاردریال موفق شده است ضمن جذب ۹۷ درصد از اعتبار ابلاغی ، ۵۳ هزار شغل جدید در این مناطق ایجاد کند؛ و البته این طرح و پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی توضیح داد: در زمینه نوسازی و به روز رسانی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در سال ۱۳۹۷ تا پایان آذرماه بیش از ۱۶۷۷۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۲۹۴ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

فنودی در ادامه سخنان خود از پرداخت ۳۹۵۵ میلیار ریال تسهیلات برای احداث ۵۱۹ گلخانه بالای ۵ هکتار جمعا به مساحت ۳۳۸ هکتار خبر داد که این میزان تسهیلات نسبت به مقطع مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین به احداث ۱۵ طرح بزرگ پرورش ماهی در دریا با پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ها ۱۴۰۰ تن ظرفیت تولید ایجاد شده که این میزان ، معادل کل برداشت ماهی از دریای خزر بوده است.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در بخش دیگری از گزارش خود پرداخت تسهیلا قرض الحسنه در سرفصل های ازدواج، اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ایثارگران، مشاغل خانگی و درمان را در سال جاری، ۱۱۰ هزار فقره به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد اعتبار ابلاغی بوده و الباقی نیز تا پایان سال جذب خواهد شد.

فنودی در بخش پایانی سخنان خود به عملکرد بانک در بخش ارزی و بین الملل و پرداخت ۱۰۵۳۸ فقره گشایش اعتبار به مبلغ ۹۴۲۰ میلیون دلار توسط شعب ارزی در سال جاری اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار، سهم بانک کشاورزی در شبکه بانکی کشور در زمینه گشایش اعتبار ۱۸ درصد، در بخش بروات اسنادی ۷ درصد و در بخش حوالجات ارزی ۶ درصد بوده است که رقم قابل توجهی است.

گفتنی است در این نشست، روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک، اعضای هیات مدیره و مدیران امور نیز به تشریح ماموریت، راهبردها، استراتژی و چالش های بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۷ و ارائه گزارش عملکرد بانک در حوزه های مختلف در سال جاری و مقایسه آن با سال های گذشته پرداختند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=124500
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

عملکرد مثبت بانک کشاورزی در حوزه اعتبارات و پرداخت تسهیلات
عملکرد مثبت بانک کشاورزی در حوزه اعتبارات و پرداخت تسهیلات
عملکرد مثبت بانک کشاورزی در حوزه اعتبارات و پرداخت تسهیلات
عملکرد مثبت بانک کشاورزی در حوزه اعتبارات و پرداخت تسهیلات
عملکرد مثبت بانک کشاورزی در حوزه اعتبارات و پرداخت تسهیلات