- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

ضرورت توسعه شبکه فروش بیمه ای

به گزارش اخبارپول، [1] دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست مشترک اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران شرکت بیمه رازی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: مشکلات شرکت های بیمه ریشه در گذشته ها دارد و ما انتظار نداریم این مسائل یک شبه حل شوند اما توقع ما این است که با زمانبندی و اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع مشکلات تلاش شود.

رییس کل بیمه مرکزی تفکرات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها را زمینه ساز رشد یا رکود مجموعه ها ارزیابی کرد و افزود: دیدگاه های مترقی مدیران یک مجموعه اقتصادی در کنار اراده کارکنان و اشتیاق آنان برای توسعه شرکت می تواند راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: طرح مشکلات موجود صنعت بیمه و شناخت از آن، اهمیت ویژه ای دارد و نباید از مطرح شدن مسائل موجود واهمه داشته باشیم.

سلیمانی زیاندهی شرکت ها را یک زنگ خطر جدی برای اشتغال، ارزیابی کرد و ادامه داد: تغییر شرایط و حرکت در مسیر صحیح اداره شرکت ها می تواند توانمندی شرکت ها را تضمین کند و زمینه حفظ اشتغال موجود و حتی کارآفرینی را فراهم آورد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره بر قابلیت ها و پتانسیل های صنعت بیمه نسبت به همدلی و همگرایی در صنعت بیمه و همچنین ضرورت توسعه شبکه فروش بیمه ای در کشور تاکید کرد و گفت: گسترش شبکه فروش با ابزارهای بازاریابی حرفه ای و بهره گیری از ظرفیت های استارت آپی به پویایی و رشد صنعت بیمه منتهی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح ویژگی های سرمایه گذاری در صنعت بیمه و ترکیب سهامداران آن، اضافه کرد: سهامداران باید به این باور برسند که صنعت بیمه یک تجارت جانبی نیست و یک بیزینس بزرگ محسوب می شود.

سلیمانی نگاه سودآوری مقطعی به صنعت بیمه را از عوامل رکود این صنعت ارزیابی کرد و توضیح داد: انباشت ثروت با تقسیم سود سالیانه تفاوت بسیاری دارد و باید به مساله ثروت آفرینی در صنعت بیمه توجه بیشتری داشته باشیم.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به مشکلات ناشی از نرخ شکنی برخی از شرکت های بیمه، تصریح کرد: بیمه مرکزی قصد ندارد تعرفه ها را برگرداند اما با قاطعیت در برابر نرخ شکنی ها خواهد ایستاد چرا که اعتقاد داریم جذب پرتفوی به هر قیمتی قابل قبول نیست و امکان رقابت سالم را از بین می برد.

وی شناسایی و معرفی بیمه گذاران بدحساب را یک ضرورت جدی برای حفظ و افزایش سرمایه های صنعت بیمه دانست و عنوان کرد: سامانه سنهاب یک ابزار مناسب برای شناسایی بیمه گذاران بدحساب است که به زودی این طرح شناسایی در قالب آیین نامه، تدوین و به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد شد.

سلیمانی در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت های اخیر شرکت بیمه رازی نسبت به رعایت کامل حاکمیت شرکتی، تاکید کرد و افزود: خودکنترلی و بازتعریف رابطه مدیریت و سهامداران و همچنین نهادسازی هوشمندانه می تواند شرکت های بیمه را به بالاترین سطح ممکن برساند.

قابل ذکر است در آغاز این نشست، سید مجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه رازی، با تشریح آخرین دستاوردهای این شرکت از رییس کل بیمه مرکزی و هیات همراه به خاطر همراهی و همدلی با صنعت بیمه و توجه به مشکلات اهالی این صنعت، قدردانی کرد.

*بیشتر بخوانید

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران افتخاری بزرگ برای صنعت بیمه [2]

ظرفیت‌سازی برای اشتغال یک میلیون نفر در صنعت بیمه [3]