شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۱۶۸ واحدی به ۱۶۱ هزار و ۲۷۵ واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

افزایش شاخص ها

بر مبنای آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد روبه رو شدند به طوری که شاخص کل با ۱۶۸ واحد رشد معادل ۰.۱۰ درصد به ۱۶۱ هزار ۲۷۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد به ۴۶ هزار ۸۸۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد به ۲۷ هزار و ۹۲۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۳ واحد افزایش، معادل ۰.۰۷ درصد به ۱۹ هزار و ۶۶۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۲۷ واحد صعود، معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۷۵ هزار و ۹۷۱ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد به ۱۱۸ هزار ۹۰۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴۱ واحد رشد معادل ۰.۱۱ درصد، به ۳۲۰ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از طرفی دیگر امروز ۳ نماد «وبملت با ۱۵۲ واحد، وتجارت با ۷۹ واحد و وبصادر با ۷۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

وضعیت شاخص صنایع

بر اساس این گزارش، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۷۴۲ واحد صعود معادل ۴.۸۱ درصد به ۱۶ هزار و ۱۸۷ واحد، محصولات کاغذ با ۱۰۵۷ واحد افزایش معادل ۴.۰۶ درصد به ۲۷ هزار و ۱۰۹ واحد، بانک ها با ۲۶ واحد صعود معادل ۲.۸۸ درصد به ۹۳۹ واحد، مالی با ۴۳۰۶ واحد رشد معادل ۲.۱۵ درصد به ۲۴ هزار و ۶۶۲ واحد، ذغالسنگ با (۶۶) واحد افزایش، معادل (۲.۱۴) درصد به ۳ هزار و ۲۰ واحد، کاشی و سرامیک با (۸۶) واحد کاهش معادل (۲.۹۰) درصد به ۲ هزار و ۹۱۱ واحد، انتشار و چاپ با (۱۱۵۸۹) واحد افت معادل (۳.۳۶) درصد به ۳۳۳ هزار و ۳۶۹ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

همچنین نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «بموتو، ما، لابسا، پدرخش، تکنو، چکاران و خفنر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کحافظ، وآذر، پکویر، کسعدی، خاذین، قمرو و ثنوسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان، کی‌بی‌سی، موتوژن، سامان‌گستر اصفهان، نفت پارس، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، سیمان تهران» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران» متوقف ماند.

بر همین اساس، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۶۵ هزار و ۲۱۵ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۲ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان رسید.

*بیشتر بخوانید

رشد ۲۴۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس بیش از ۹۰۰ واحد کاهش یافت


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=123960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس ۱۶۸واحد رشد کرد
شاخص بورس ۱۶۸واحد رشد کرد
شاخص بورس ۱۶۸واحد رشد کرد
شاخص بورس ۱۶۸واحد رشد کرد
شاخص بورس ۱۶۸واحد رشد کرد