- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تقلب ۲ هزار میلیاردی درصنعت بیمه لو رفت

به گزارش اخبارپول [1]، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه ۲۰ درصد خسارت‌هایی که در بخش بدنه و شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود متقلبانه و غیر واقعی است، گفت: متاسفانه کلاهبرداری در زمینه بیمه نامه شخص ثالث زیاد است، برای کاهش این معضل راهکارهایی همچون صدور بیمه شخص ثالث به صورت الکترونیکی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم جلوی پرداخت غیر واقعی خسارت را بگیریم.

وی الکترونیکی شدن پرداخت بیمه شخص ثالت را گامی رو به جلو برای کاهش تخلف در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: اگر این موضوع را به درستی صورت دهیم عملا به نفع بیمه شده و شرکت های بیمه خواهد بود و حق به حق دار می رسد.

رئیس کل بیمه مرکزی، متوسط میزان حق بیمه ای شخص ثالث در کشور را ۵۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به خسارتی که صنعت بیمه در بخش شخص ثالث پرداخت می کند این مقدار مبلغ زیادی نیست، بسیاری از شرکت ها ضریب خسارت بالای ۱۰۰ در صد در بخش بیمه شخص ثالث دارند.

سلیمانی با بیان اینکه دلیل ضرردهی شرکت های بیمه در شخص ثالث به دلیل واقعی نبودن قیمت بیمه نامه است، خاطرنشان کرد: پرداخت های غیر واقعی صنعت بیمه در بخش ثالث و بدنه که به ۲۰۰۰ میلیارد تومان می رسد ریسک خسارت را بسیار افزایش داده است.

وی میزان خسارت پرداخت شده شرکت های بیمه در بخش ثالث و بدنه را بیش از ۹ میلیارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و افزود: این مقدار عدد بالا و هزینه سنگینی است که با کاهش پرداخت های غیر واقعی و واقعی کردن نرخ بیمه نامه شخص ثالث و بدنه می‌توان تا حدودی ضرر شرکت های بیمه را جبران کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تحریم های آمریکا باعث شده تا شرکت های بیمه خارجی از بیمه ناوگان حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی امتناع کنند، تاکید کرد: به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، شرکت های بیمه اتکایی خارجی که بیمه شرکت های ایرانی را قبول می کردند به صورت یکطرفه قراردادشان را فسخ کردند که توسط بیمه مرکزی مرکزی و حساب هایی خاص ناوگان حمل و نقل بین المللی کشور، در داخل بیمه شدند.

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که چند شرکت بیمه خارجی لغو قرارداد داشته‌اند، افزود: مهم نیست که چند شرکت لغو قرارداد کردند مهم این است شرکت های بزرگ بیمه‌ای که با امریکایی ها کار می کردند لغو قرار داد داشتند و بیمه مرکزی در داخل این معضل را حل کرده است.

*بیشتر بخوانید

اعتماد عمومی سرمایه صنعت بیمه است [2]

معرفی روابط عمومی‌های برتر صنعت بیمه [3]