مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به لزوم توسعه بیمه‌های زندگی در کشور، به دلایل عدم رشد این رشته به میزان مورد انتظار اشاره و گفت: بایـد محصـولات جدیـد بیمه‌هـای زندگـی توسـط بخش‌هـای فنـی تولیـد شـود کـه قابلیـت فروش توسـط شـبکه بازاریابـی و اسـتفاده بـرای مشـتریان داشته باشد.

به گزارش اخبارپول، احمد رضا ضرابیه با بیان این که دانایـی در بخـش عرضـه و تقاضـا باید افزایش یابد، اظهار کرد: این موضوع مستلزم آموزش پایدارحرفه‌ای منطبق بر سـرفصل‌های اسـتاندارد است.

به گفته وی، تولیـد محصـولات بیمـه زندگـی چابـک، منطبـق بـر ریسـک‌های موجود و قابل رقابت با سـایر محصولات جانشـین، الزامی است.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، معمولا افراد به جای افزایش کیفیت زندگی، به دنبال تثبیت قدرت خریدشـان هستند، پـس می‌توان ارائه محصـولات جدیـد بیمه‌ای متناسـب با شناسـایی نیاز‌های مشـتری و افزایش دانایی در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبرد‌های مهم این حوزه دانست.

ضرابیه به لزوم جداسازی واحد پالایش و تولید آمار از بخش آی سی تی و فاوای شرکت‌های بیمه اشاره و اضافه کرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشی قرار گیرند. چرا که ممکن است بر اثر تقابل این دو موضوع، به هر یک از آن‌ها چنان که باید و شاید پرداخته نشود. ما نباید اجازه بدهیم این تجربه در صنعت بیمه هم رخ بدهد.

وی ادامه داد: باید با پالایش و تولیـد آمـار دقیق در مـورد بیمه هـای زندگی و به کارگیری افـراد فعـال در زمینـه محاسـبه ریسـک، بیمه نامه هـای جدیـد زندگی با نرخ هـای رقابتـی تولید و به بازار عرضه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین بر لزوم اصلاح آیین نامه‌های ۵۴، ۵۷ و ۶۰ و پررنگ شدن بخش بیمه‌های زندگـی در آن‌ها تاکید کرد و افزود: ورود استارت آپ‌ها به صنعت بیمه، اتفاق مبارکی است، ولی اگر ما به درستی پذیرای آن‌ها نباشیم، ممکن است از صنعت ما به صنعت دیگری کوچ کنند.

*بیشتر بخوانید

روابط عمومی شرکت بیمه سامان، برتر شد

اساسنامه بیمه سامان به روز شد


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=123178
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌ عمر
راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌ عمر
راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌ عمر
راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌ عمر
راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌ عمر