ارائه طیف متنوعی از خدمات بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن موجب رشد ۲۱ درصدی تراکنش‌های بانکی از این طریق در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ شده است.

به گزارش اخبارپول، کیوسک های بانکی ابزاری مهم در زمینه اجرای بانکداری الکترونیک هستند که با توجه به سخت افزارها و نرم افزارهای به کار رفته در آنها، امکان دسترسی به خدمات متنوعی را در بستر بانکداری الکترونیکی فراهم می کنند.

استفاده از این کیوسک ها باعث سهولت دسترسی به خدمات و تسهیل دریافت اطلاعات و خدمات جدید و همچنین کاهش هزینه ها می شود. این کیوسک ها نیازمند وجود یک سیستم مقاوم سخت افزاری و نرم افزاری با قابلیت های فراوان و در عین حال امن هستند.

بر اساس این گزارش کیوسک‌ بانک مسکن، شامل تجهیزات بانکی متنوعی مانند کارت‌خوان‌های مطابق با آخرین استانداردهای بانکی، صفحه کلید بانکی، چاپگر رسید و بارکدخوان‌های یک بعدی و دو بعدی است که امکان ارائه سرویس های مختلف و متنوع به مشتریان را فراهم می کند. نرم افزار ارایه شده در این سیستم علاوه بر رعایت موارد امنیتی، سرویس های مختلفی را ارائه می‌کند.

لاز م به ذکر است نرم افزار کیوسک منطبق با استاندارد ISO8583-97 و همراه با بومی سازی فیلدهای استاندارد بانک مرکزی ج.ا.ایران تولید شده است. این نرم افزار با طراحی سه سطحی خود قادر است با کمترین تغییر با هر نوع سخت افزار منطبق با استانداردهای قدیمی و جدید متعارف، عملکرد یکسانی ارائه دهد.

در این نرم‌افزار، سرویس‌های متنوعی از قبیل سرویس کارت هدیه، اعلام مانده حساب، انتقال وجه کارت به کارت، تغییر رمز، سرویس‌های ساتنا و پایا، دریافت صورت حساب، پرداخت قبوض، شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض خودرو (ETC)، شارژ سیم‌کارت تلفن همراه، انتخاب حساب پیش‌فرض، برداشت و لغو مجوز برداشت بدون کارت، ارایه خدمت به کارتهای چند حسابی و پرداخت اقساط ارائه شده است.

علاوه بر این، سامانه کنترل مرکزی کیوسک بانک مسکن نیز که حاوی سیستم های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین است، یکی از ابزارهای بسیار مهم مدیریتی برای کنترل و نگهداری کیوسک ها و دستگاه های خودپرداز است. شرکت های پشتیبان خدمات کیوسک بانک با ارایه راه حل های کامل و جامع و پیاده‌سازی آن در زمینه سیستم های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین، ضمن افزایش قابل توجه عملکرد شبکه های مختلف، هزینه نگهداری را نیز کاهش می دهد.

از مهم‌ترین قابلیت های سیستم کنترل مرکزی کیوسک بانک می توان به نمایش وضعیت کیوسک ها و هشدارهای آن، اعمال تمام تنظیمات تجهیزات سخت افزاری، ارسال تنظیمات مربوط به هر سرویس، قابلیت فعال و یا غیر فعال کردن هر یک از سرویس ها، ارسال دستورات کنترلی به کیوسک ها، قابلیت بروزرسانی تبلیغات و تنظیم زمان بندی نمایش، دریافت و نمایش کلیه تنظیمات مربوط به هر کیوسک، ارائه گزارش های آماری مختلف از نحوه کارکرد کیوسک ها، مدیریت کاربران و کنترل مرکزی شامل تعریف، حذف و ویرایش یک کاربر، تعریف کیوسک های مربوط به هر کاربر و سطح دسترسی به آنها و نیز امکان گروه بندی کیوسک ها اشاره کرد. این امکانات نرم‌افزاری مدیریت کیوسک‌های بانک مسکن را برای کاربران فراهم کرده تا همواره بهترین خدمات را به این وسیله به مشتریان بانک ارائه کنند.

همچنین عملکرد مطلوب کیوسک‌ بانک مسکن موجب شده در نیمه نخست امسال رشد ۲۱ درصدی تراکنش‌ها از این طریق و نیز افزایش ۳۶ درصدی کارمزدهای حاصل از این رشد تراکنش نسبت به نیمه نخست سال ۹۶ محقق شود.

*بیشتر بخوانید

رعایت ضوابط سود سپرده های بانکی توسط بانک مسکن

رشد ۵۰.۶ درصدی تسهیلات پرداختی بانک مسکن


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=122487
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن
رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن
رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن
رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن
رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن
رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن
رشد ۲۱درصدی تراکنش‌ های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن