دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی دارد.

تجهیز بانکها به سامانه خدمات بانکی نابینایان

به گزارش اخبارپول، ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به حفظ و رعایت حقوق شهروندی نابینایان، از همکاری با انجمن نابینایان ایران و شرکت «دانش بنیان پکتوس گام» در خصوص تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد.

وی از تجهیز۹۳ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر تهران واقع شده است، لذا به‌منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به این گروه از هموطنان صرفاً در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور؛ توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب و یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار گیرد.

کاظمی مومن سرایی اضافه کرد: بانک مرکزی از بانک ها و موسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستورالعمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به روشندلان، معلولین و جانبازان را دچار اخلال می کند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره اندیشی شود.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات رسانی به کم بینایان و نابینایان کشور خاطرنشان کرد: در این راستا تعامل بین بانک ها، موسسات اعتباری و انجمن های معلولین، جانبازان نظیر انجمن نابینایان ایران افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای این عزیزان، صرفاً محدود به مناسبت های خاص نشود.

وی در پایان افزود: روشندلان عزیز می توانند، نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره برداری، از طریق وب سایت بانک ها، موسسات عضو مرکز شتاب و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت اقدام کنند.

گفتنی است، تاکنون به منظور ارائه خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به این قشر از هموطنان عزیز، اقداماتی به شرح زیر توسط بانکها، موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداختی انجام گرفته است:

ـ پیش بینی امکانات مورد نیاز جهت سهولت تردد جانبازان، معلولین و روشندلان در ساختمانهای جدید الاحداث بر اساس دستورالعمل های مربوط به رفع نقایص موجود در شعب و واحدهای قدیمی

ـ نصب تابلو مشتریان خاص(جانبازان،معلولین و حتی افراد مسن) بر روی یکی از باجه های پاسخگویی به مشتریان جهت خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن

ـ تجهیز بیش از ۹۰ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان

ـ نصب سطوح ویژه حرکت روشندلان

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به سیستم گویا

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به صفحه کلید برجسته

ـ تجهیز وب سایت بانکها/موسسات و همچنین اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی نظیر سایت بانکها، اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اپلیکیشن های موبایل نیز از جمله این خدمات است.

*بیشتر بخوانید

راه‌اندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان توسط بانک قرض‌الحسنه مهر

بانک‌ملی در ۱۲شعبه باجه مخصوص نابینایان دارد


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=121671
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

همه بانک‌ها به نابینایان خدمات بانکی می‌دهند
همه بانک‌ها به نابینایان خدمات بانکی می‌دهند
همه بانک‌ها به نابینایان خدمات بانکی می‌دهند
همه بانک‌ها به نابینایان خدمات بانکی می‌دهند
همه بانک‌ها به نابینایان خدمات بانکی می‌دهند
همه بانک‌ها به نابینایان خدمات بانکی می‌دهند