مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت با اشاره به آخرین وضعیت بنیادی بازار سهام گفت: با وجود ریسک‌های مختلف تاثیرگذار بر بازار سهام، انتظار برای اصلاح بیشتر قیمت سهام در تالار شیشه‌ای وجود ندارد.

به گزارش اخبارپول به نقل از فارس، نوید خاندوزی اظهار کرد: قیمت سهام در تابلوی معاملات بورس تهران به گونه‌ای است که افت قیمت‌ها در هفته‌های اخیر با لحاظ همه ریسک‌های موجود از جمله سقوط قیمت نفت خام به زیر ۵۰دلار در بازارهای جهانی یا دلار کمتر از ۱۰هزار تومانی در بازار آزاد ارز رخ داده است.

وی دلیل تداوم افت قیمت سهام را رفتارهای افراطی در برآوردهای تحلیلی بازار عنوان کرد و گفت : برخی فعالان بازار سهام که پیش از این با خوش‌بینی مطلق اقدام به رفتارهای افراطی در صف نشینی خرید می‌کردند، هم اکنون با افتادن از آن سوی بام دچار بدبینی شده‌اند.

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر بیان کرد: این رفتار ناشی از نبود سیاست‌های تبیین شده برای حمایت از بازار سرمایه از جمله در سازمان بورس است که از آن جمله می‌توان به حذف پیش‌بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت‌ها اشاره کرد.

خاندوزی تصریح ‌کرد: حذف EPS در حالی هم اکنون به زیان بازار تمام شده که می‌توانست در شرایط کنونی بازار به مثابه یک گاردریل مانع از افتادن سهام در شیب تند سرازیری سقوط شود.

وی اضافه کرد: روند نوسان بازار سهام با فرض وقوع رخدادهایی همچون سقوط نفت یا کاهش قیمت ارز در بازار آزاد در سطوح فعلی قرار گرفته و اگر حتی قیمت دلار به کمتر از ۸هزار تومان سقوط کند، مانع از اینکه به یکباره درآمدهای ارزی شرکت‌ها کاهش یابد، نخواهد شد.

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر اقدام دولت برای باز گذاشتن دست شرکت‌ها در تسعیر ارز و فروش محصولات صادراتی بر مبنای نرخ ارز بازار آزاد را یکی از راهکارهای موثر در حمایت از بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل درجا زدن قیمت سهام و تحرک نداشتن خریداران در بازار هم اکنون بی‌اطمینانی از چشم انداز نرخ فروش ارزی شرکت‌ها در سال ۹۸ است.

خاندوزی خاطرنشان کرد: تا کنون شرکت‌های برخوردار از صادرات مجاز به فروش محصولات براساس نرخ ارز ۷هزارو۵۰۰ تومانی بوده‌اند، در حالی که نرخ ارز در بازار آزاد حدود ۱۱هزار تومان است. این تفاوت قیمت به نوعی ظلم در حق شرکت‌ها و سهام‌داران خرد آن‌هاست که از جیب آن‌ها به جیب دلالان ریخته می‌شود.

وی سه صنعت معدنی‌، فولاد و پالایشی‌ها را از جمله کم ریسک‌ترین صنایع بورسی تا پایان سال‌‌‌جاری عنوان کرد و ادامه داد: تزریق نقدینگی به بازار سرمایه از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند با ایجاد توازن در نوسان‌های بازار به گردش پول و شادابی معاملات و همچنین اقبال شرکت‌ها برای افزایش سرمایه بیافزاید.

 

بیشتر بخوانید

مدیران سرپرستی بیمه کوثر حکم گرفتند

حضور پررنگ بیمه کوثر در نمایشگاه کیش اینوکس


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=121032
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چرا سهام در بورس افت کرد؟
چرا سهام در بورس افت کرد؟
چرا سهام در بورس افت کرد؟
چرا سهام در بورس افت کرد؟
چرا سهام در بورس افت کرد؟