- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

درمانگاه تأمین اجتماعی «مادر» سرخه افتتاح شد

به گزارش اخبارپول، [1] حسن روحانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با این مراسم، اظهار کرد: به همه عزیزانی که در حوزه های درمانی و خدمت رسانی به کارگران و بخش تعاون مشغول خدمت هستند سلام و درود می فرستم.

وی بیان کرد: یاد مرحوم دکتر نوربخش و مرحوم تاج الدین که در راه انجام وظیفه به لقاء الهی پیوستند و خدمات ارزشمندی در دوران خدمت خود انجام دادند؛ را گرامی می داریم.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در شهرستان سرخه مرکز درمانی بسیار ارزشمندی افتتاح و خدمات بسیار خوبی در این مرکز به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر و زیربنای ۳۰۰۰ متر احداث شده است، اضافه کرد: این مرکز به عنوان درمانگاه عمومی آغاز به کار کرده و خدمات دندان پزشکی و داروخانه نیز در این مرکز ارائه می شود.

شریعتمداری سرخه را سرزمین اخلاق، علم و فرهنگ برشمرد و از استان سمنان به عنوان سرزمین گویش ها و رنگین کمان لهجه ها یاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان سمنان، رتبه دوم را نسبت به جمعیت از آن خود کرده است و ۹۴ درصد از جمعیت شهری از خدمات سازمان تامین اجتماعی برخوردارند‌.

وی توسعه فعالیتهای درمانی برای سطح رفاه مردم را ستودنی دانست و از همه کسانی که در این راستا زحماتی را متحمل شدند، تقدیر و تجلیل کرد.

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مراسم افتتاح این مرکز درمانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نگاه جامع نگری به افراد نیازمند در جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه کارگران در رشد و بالندگی کشور نقش ارزنده ای ایفا می کنند، اذعان داشت: سازمان تأمین اجتماعی با سرمایه کارگران و برای خدمت رسانی به آنان شکل گرفته است و ارتقاء خدمات به بیمه شدگان از اولویت های همیشگی این سازمان است.

محسنی بندپی بالاترین سرمایه کشور و انقلاب اسلامی را پیوند بین ملت و دولت دانست و تاکید کرد: مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پیوند بین ملت و دولت ناگسستنی است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: در کشور بیش از ۴۲ میلیون نفرتحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که درصد پوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان به ۷۰ درصد می رسد و بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ برای کاهش فقر مطلق، اعتباری پیش بینی شده است، گفت: اولویت اول بسته های حمایتی برای افرادی است که کمتر از ۳ میلیون تومان درآمد دارند. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و در مرحله بعد، مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از جمله اقشار مشمول این قانون خواهند بود.

مجتبی اکرم، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان نیز تصریح کرد: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان سرخه در سال ۹۴ با حضور مرحوم دکتر سید محمدتقی نوربخش مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ زنی شد و برای ساخت و تجهیز این درمانگاه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است. برای راه اندازی این درمانگاه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز هزینه شده است.

وی خاطرشنان کرد: ارائه خدمات ویزیت با حضور پزشکان عمومی، دارویی، آزمایشگاهی، تزریقات و دندانپزشکی در ۲ یونیت از خدمات این درمانگاه محسوب می شود.

مجتبی اکرم افزود: راه اندازی این مرکز در افزایش سلامت اجتماعی در این منطقه از استان سمنان نقش مهمی دارد. درمانگاه تامین اجتماعی سرخه در کوتاه ترین فاصله با محور اصلی تهران – مشهد در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار گرفته و زائران می توانند از خدمات این درمانگاه بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]