با خروج مسعود کرباسیان از وزارت اقتصاد، وزیر جدید و مدیرعامل بانک سپه تصمیم به تغییر مدیرعامل گروه امید گرفته و تصمیم دارد بهزاد شیری نماینده بانک در گروه امید و عضو موظف هیات مدیره این شرکت را به مدیرعاملی برگزینند.

به گزارش اخبارپول به نقل از بورس۲۴، احمد ابراهیمی از بهمن گذشته  مدیرعامل گروه امید که از بزرگترین هلدینگ‎های چندرشته‎ای کشور بود که در این مدت کوتاه ارزش سهم «وامید» حدود ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خروج بانک‎ها از بنگاه‌داری، در مذاکرات ماه‌های گذشته، مذاکرات خرید سهم ۷۰ درصدی بانک توسط «ومعادن» انجام شده و قرار بود مراحل قانونی این واگذاری انجام شود.

با این حال روز گذشته، معاون اقتصادی «ومعادن» در پی اطلاع از بی‎ثباتی‎های اخیر، از موضوع خرید سهام ۷۰ درصدی انصراف داد.

تغییر ناگهانی و تصمیم به برپایی هرچه سریع تر جلسه تودیع و معارفه، در شرایطی است که حدود یک ماه به زمان برگزاری مجمع عمومی با حضور سهامداران و ارائه گزارش عملکرد باقی مانده است.

بررسی‌ها نشان می دهد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در زمینه نفت و گاز ،بازرگانی،برق و نیروگاه،معادن و فولاد ،سیمان،ساختمان،بازار سرمایه و خدمات مالی برتر فعالیت می کند و از این رو از لحاظ پرتفوی و متغیر های بنیادی سهمی ارزنده و مناسب محسوب می شود.

بانک سپه با مالکیت ۷۰ درصدی و صندوق بازنشستگی و از کار افتادگی بانک ها با ۱۶ درصد سهامدار عمده این سرمایه گذاری است و از سوی دیگر روند بازدهی این سهم در بین هلدینگ های چند رشته ای نشان از بازدهی ۱۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و روند قیمتی از عدد ۲۳۳۷ ریال به ۵۰۹۷ ریال افزایش را نشان می دهد.

از سوی دیگر ارزش خالص دارایی های شرکت نشان از ارزندگی سهم دارد. این هلدینگ با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازاری معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان از نظر بازدهی و ارزش بازار سرمایه در رتبه اول در بین هلدینگ های چند رشته ای قرار گرفته است.

از جمله اتفاقات دیگر خوبی که می توان در گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به آن اشاره کرد عرضه سهام گهر زمین در بازار فرابورس است.

براساس شنیده ها قرار است این هلدینگ، چند شرکت غیر بورسی دیگر خود را در بازار سرمایه عرضه کند.

همچنین این هلدینگ از طریق یکی از زیر مجمو عه‌های خود وارد یک قرارداد نفتی شده است، در قراردادی در خصوص احداث مخازن ذخیره سازی نفت خام در بندر جاسک، در این قرارداد که مالکیت ۱۰۰ درصد آن در اختیار چند رشته ای امید است اقدام به عقد قرارداد احداث مخازن ذخیره نفت خام در بندر جاسک با طرفیت مهندسی و توسعه نفت کرده است.

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=120574
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تغییر مدیرعامل سرمایه گذاری امید پس از ١٠ ماه
تغییر مدیرعامل سرمایه گذاری امید پس از ١٠ ماه
تغییر مدیرعامل سرمایه گذاری امید پس از ١٠ ماه
تغییر مدیرعامل سرمایه گذاری امید پس از ١٠ ماه
تغییر مدیرعامل سرمایه گذاری امید پس از ١٠ ماه