- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بانک مرکزی: بازار متشکل ارزی تشکیل می‌شود

به گزارش اخبارپول [1] به نقل از تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز (چهارشنبه) و پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر خود درباره لزوم تشکیل بازاری برای عرضه ارز به شکل نقدی و حواله اظهار کرد: صحبتی که من داشتم نتیجه بحث با کارشناسان ارزی و بازار سرمایه بود.

همتی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی باید شکل بگیرد، تاکید کرد: در خیابان و کوچه و پس کوچه ها نمی توان این بازار را شکل داد و نباید بازار غیرمتشکل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار کم شود اما باید ببینیم چگونه می توانیم این موضوع عملیاتی کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بازاری که تشکیل خواهد شد، فرصتی می شود برای کسانی که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی ها به بازار عرضه کنند و به پلتفرمی تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

همتی درباره اینکه پیش بینی اش از آینده بازار سکه و ارز چیست، تصریح کرد: من پیش بینی کننده نیستم و بازار قیمت ها را مشخص می کند اما تاکید می کنم که ارز، محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم بازار هرچه سریعتر به سمت تعادل برود، افزود: فشارهای دشمن تاکنون نتوانسته موثر باشد و این افتخار را داریم که این موضوع را هدایت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]