با رای اکثر نمایندگان مجلس، تاسیس بانک فرهنگیان به کمیسیون برنامه و بودجه فرستاده شد.

تاسیس بانک فرهنگیان

به گزارش اخبارپول، در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس ماده ۳ این طرح را با ۱۰۳ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع دادند.

به موجب این ماده صندوق ذخیره فرهنگیان می تواند با هماهنگی بانک مرکزی و براساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق نسبت به تاسیس بانک فرهنگیان اقدام کند تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت کند.

برهمین اساس، نمایندگان مجلس با ۱۱۴ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر، ماده ۲ این طرح تنظیم را هم به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

در بخشی از این ماده آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی رأسا و یا با مشارکت و همکاری بخش های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری و اجاره آن ها اقدام کنند.

همچنین واحدهای آموزشی می توانند در ساعات خارج از فعالیت رسمی آموزشگاه، با تائید منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی اقدام به‌عمل آورند.

 

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=119797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک فرهنگیان تاسیس خواهد شد؟
بانک فرهنگیان تاسیس خواهد شد؟
بانک فرهنگیان تاسیس خواهد شد؟
بانک فرهنگیان تاسیس خواهد شد؟
بانک فرهنگیان تاسیس خواهد شد؟