آمادگی لازم برای توسعه استارتاپ ها و سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نو و جایگاه سازی این ایده‌ها در گروه مالی سامان و شرکت‌های تحت پوشش آن فراهم شد.

هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد

به گزارش اخبارپول، پارک فناوری پردیس با عضویت هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد و واگذاری فعالیت‌های حوزه فین تک به این شرکت در اولین شعبه خود در تهران واقع در کارخانه نوآوری آزادی موافقت کرد.

این توافق‌نامه هم‌زمان با انعقاد قرارداد اجاره یک باب سوله کارخانه نوآوری آزادی با شرکت هم‌آوا انجام شد، بدین ترتیب این امکان برای گروه مالی سامان فراهم آمد تا فعالیت‌های تخصصی خود درزمینهٔ فین تک را در یکی از ده سوله این کارخانه راه‌اندازی کند و هم‌زمان از امکانات و مزایای عضویت در پارک فناوری پردیس استفاده کند.

هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بیمه سامان در نظر دارد با به‌کارگیری از توان ظرفیت‌های تخصصی،‌ پتانسیل‌های بالقوه و امکانات مالی در گروه مالی سامان بتواند در ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای فناورانه و نوآورانه در زمینه‌های مالی و بیمه‌ای (فین تک) و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه خدمات نوین مالی- بیمه‌ای و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، گام‌های مؤثری بردارد که برای دستیابی به این هدف، اقدام به تأسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد کرده است.

هدف از تاسیس این مرکز، در کنار هم قرار دادن انسان‌های مبتکر و نوآور و خلاق، با تنوعی از تخصص‌ها و گرایش‌های تحصیلی مختلف، فضایی مناسب برای این‌گونه کسب‌وکارهای جدید و نوپا و ارائه خدمات تخصصی به آن‌ها است.

در این خصوص احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان گفت: هدف ما حمایت از نخبگان و کارآفرینانی است که در حوزه صنایع مالی ایده‌های نوآورانه دارند.

وی افزود: امکانات و زیرساخت‌های گروه مالی سامان در کارخانه نوآوری متمرکز می‌شود تا استارتاپ ها بتوانند با بهره‌گیری از این امکانات ایده‌های خود را تجاری‌سازی کرده و کسب‌وکارهای جدید در کشورمان ایجاد کنند.

ضرابیه تصریح کرد: بانک سامان، بیمه سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان، کارگزاری بانک سامان، صرافی سامان، شرکت سامانتل اپراتور تلفن‌های همراه گروه مالی سامان، شرکت نویان سیستم و شرکت درمانت ارائه‌کننده خدمات درمانی، همگی در این فضا حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: این موسسات به همراه سایر نخبگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشورمان تلاش می‌کنند بتوانند با حضور در بخش فین تک کارخانه نوآوری از ظرفیت‌های گروه مالی سامان برای تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه خود و ایجاد کسب‌وکارهای جدید مبتنی بر فناوری اقدام کنند. این نوع کسب‌وکارهای جدید قادرند که برای مردم عزیز کشورمان ارزش خلق کنند.

عضو رسمی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه اذعان کرد: ما در گروه بیمه سامان اعتقادداریم یکی از اصلی‌ترین گروه کارآفرینان موجود در کشورمان، نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه هستند. این گروه از فعالان اقتصادی استعدادهای کارآفرینی بالایی دارند و یکی از سخت‌کوش‌ترین و مقاوم‌ترین فعالان بخش خدمات مالی – بیمه‌ای محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: عرضه بیمه باوجوداینکه جذابیت‌های بسیار بالایی در بخش ایجاد درآمد، تنوع و هم‌چنین خدمت به جامعه دارد، از طرف دیگر یکی از پیچیده‌ترین مشاغل محسوب می‌شود که با چالش‌های فراوانی نیز همراه است.

ضرابیه افزود: افرادی که توانسته‌اند باوجوداین پیچیدگی و چالش‌ها، یک کسب‌وکار بیمه‌ای راه‌اندازی کنند. این افراد جزو فعالان اقتصادی بسیار توانمند کشورمان محسوب می‌شوند و این کارآفرینان قطعاً اگر توانسته‌اند در حوزه بیمه یک نمایندگی و یا کارگزاری ایجاد کنند حتماً استعدادهای نهفته دیگری برای خلق، راه‌اندازی، توسعه و مدیریت کسب‌وکارهای پیچیده دارند.

مدیرعامل بیمه سامان ادامه داد: اگر مجموعه‌ای بتواند این استعدادهای نهفته را در کنار یکدیگر قرار دهد و آن‌ها را شکوفا کند و از آن‌ها بهره‌برداری نماید قطعاً می‌تواند ارزش‌های بی‌شماری را برای جامعه و کشورمان خلق کند.

وی با اشاره به هدف گروه بیمه سامان از ایجاد مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد در هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد، اظهار کرد: مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد از نخبگان و کارآفرینان کشور و علاقه‌مند به فعالیت در حوزه فین تک حمایت خواهد کرد، ضمن این‌که ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری، توسعه و حمایت واقعی از نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه خواهد داشت.»

حسین علیمی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد بابیان این‌که توافق‌نامه امضاشده با پارک فناوری پردیس در راستای حمایت از فرهنگ نوآوری و کارآفرینی کشور در حوزه فین تک هست، عنوان کرد: بیش از یک سال است که مطالعات تخصصی در حوزه نوآوری‌های مالی و تأمین مالی آن از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به عمل‌آورده‌ایم و طی این مطالعات به این نتیجه رسیده‌ایم که برای افزایش ضریب موفقیت درزمینهٔ زایش ایده‌ها، شکل‌گیری محصول، ایجاد کسب‌وکارهای تازه و نوپا و شرکت‌های استارت آپی و تجاری‌سازی محصول، لازم است کل چرخه نوآوری از مرحله زایش ایده تا مرحله تجاری‌سازی محصولات و خدمات، موردحمایت و تأمین مالی قرار گیرد.

وی افزود: ازاین‌رو، برنامه‌ریزی کردیم تا از ظرفیت‌های کارخانه نوآوری آزادی برای حمایت از طرح‌های نوآورانه مالی بهره‌برداری کنیم که با امضای قرارداد اجاره یک باب سوله ۱۰۰۰ مترمربع با شرکت هم‌آوا و امضای هم‌زمان توافق‌نامه با پارک فناوری پردیس، ضمن پذیرش عضویت و اخذ مجوز فعالیت به‌عنوان عضو مستقر در اولین شعبه پارک فناوری پردیس در تهران، شعبه کارخانه نوآوری آزادی قرار شده عملیات و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه به‌منظور ایجاد و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی، انتخاب استارت آپ ها و غربالگری تیم-ایده، عملیات اجرایی شتابدهی محصول، اجرای طرح‌های نوآورانه با فناوری بالا، مشارکت در تأمین مالی استارت آپ ها، حمایت و راهبری استارت آپ‌ها برای تبدیل‌شدن به یک شرکت کامل و آماده‌سازی بسترهای مناسب برای آن‌ها را از اوایل بهمن‌ماه سال جاری در کارخانه نوآوری آزادی آغاز کنیم.

 عضو نهاد مالی سازمان بورس در ادامه افزود، هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد، مدل خاص خود را به‌منظور حمایت از طرح‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه فین تک طراحی کرده است تا بتواند نوآوری باز را در گروه مالی سامان پیاده‌سازی کند.

وی ادامه داد: در این مدل هم از ایده‌هایی که درون سازمان متولد می‌شوند و هم از ایده‌هایی که همراه با یک گروه توانمند از بیرون از سازمان قادر به تحول در صنعت مالی – بیمه‌ای کشور باشند حمایت کرده و سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بدین منظور جذب کارآفرینان و استارت آپ‌ ها را از دو طریق استارت‌آپ استودیو و هم‌چنین از طریق برگزاری رویدادها و برنامه‌های پیش شتاب‌دهی و شتاب‌دهی پیش خواهد برد.

 عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، از برگزاری رویدادها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه فین تک جهت شناسایی ایده‌های خلاقانه و گروه‌های توانمند را در آینده نزدیک از طریق مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد خبر داد و اظهار کرد: از تمام کارآفرینان و جوانان فعال در این زمینه دعوت به عمل خواهد آمد تا در این رویدادها شرکت کنند به‌طوری‌که پس از ارزیابی‌های اولیه جواز حضور در مرکز نوآوری و کارآفرینی سرآمد و استفاده از برنامه‌های شتاب‌ده‌ی این مرکز را به دست آورند. این مرکز، بستری را فراهم خواهد آورد تا شرکت‌های نوپایی که در این مرکز پذیرفته می‌شوند با همکاری پارک فناوری پردیس از امکانات و تسهیلات مناسبی که در این زمینه پیش‌بینی‌شده است برای پیشبرد اهداف و رشد خود استفاده کنند.

حجت جاهد، معاون توسعه کسب‌وکار بیمه سامان نیز در خصوص خدمات و نوع حمایتی که کارخانه نوآوری از استارتاپها خواهد کرد گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که استارت آپها با آن مواجه هستند، اتصال به سامانه‌های سرویس دهنده در شرکتهای بیمه و دریافت مشاوره و سرویهای آنلاین مبتنی بر نیاز استارت آب‌هاست.

وی ادامه داد: به گونه ای که تیم استارت آب بتواند با کمترین زمان و حداقل تغییرات، سرویسهای آنلاین را دریافت کرده و بر پیاده سازی ایده و اصل کسب‌وکار خود تمرکز کند و درگیر موارد تکراری و دست و پاگیر برای دستیابی به سرویس‌ها نشود. برای این منظور در شرکت سرآمد زیرساختی فناورانه برای ارائه API ها و سرویس‌های کاملاً آنلاین ایجادشده است که بااتصال به سامانه‌های هسته بیمه و همچنین سرویس‌های تکمیلی مانند Internet of Things (IoT) و زیرساخت ارائه بسته‌های ترکیبی محصولات پایه، بستری یکپارچه برای ارائه API های متنوع و سازگار فراهم کرده است.

جاهد افزود: ضمناً گروه متخصص بیمه، مالی، فناوری اطلاعات، تحلیل و طراحی فرایندها، آنالیز مدل کسب‌وکار و مدیریت برای ارائه مشاوره و همفکری با استارت آپها تجهیز شده است که می‌توانند همراه مناسبی برای توسعه و به بار نشستن آن‌ها باشند. با استعانت از خداوند متعال و تلاش و همیاری همه عوامل، مفهوم)Insurance as a Service IaaS) به صنعت بیمه کشور معرفی‌شده است»

وی اضافه کرد: «هم‌اکنون بیمه سامان با استفاده از بستر اشاره‌شده و همکاری چند استارت آب، محصولات فروش کاملاً آنلاین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری و فروش کاملاً آنلاین بیمه ثالث را تهیه‌کرده است و در مراحل پایانی تهیه محصول بیمه پیمایشی خودروبر اساس Usage-Based Insurance (UBI) است، در این محصول حق بیمه بر مبنای مسافت پیموده شده خودرو محاسبه می‌شود که به یاری خداوند به‌عنوان اولین شرکت بیمه‌ای موفق به انجام این کارخواهیم شد.»

ایمان ارسطو، مدیر توسعه کانال‌های شرکت بیمه سامان، ایجاد کارخانه نوآوری را شروع یک تحول بزرگ در کشور دانست، اظهار داشت: بیمه سامان در یک سال گذشته نسبت به عرضه بیمه از طریق اپلیکیشن های تلفن‌های هوشمند، ازجمله اپ های ۷۲۴، جیرینگ، نوین پی، اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با همکاری شرکت همراه اول برای اولین بار فروش بیمه موبایل از طریق پیامک را فراهم کرده است. در حال حاضر بیمه تلفن همراه و تبلت را به‌صورت آنلاین و الکترونیک در سایت بیمه سامان فراهم کرده و هم‌چنین این شرکت فروش بیمه شخص ثالث، زندگی، مسافرتی، درمان خانواده و منازل مسکونی را از طریق سامانه‌های آنلاین امکان‌پذیر کرده است. موارد مذکور همگی ایده‌ها و پیشنهاد‌هایی بوده است که یا از طریق عوامل فروش و یا از مطالعه تجرییات موفق سایر کشورها به بیمه سامان ارائه‌شده و این شرکت تنها با حمایت از این ایده‌ها توانسته هر یک از آن‌ها به کانال‌های جدید توسعه خدمات تبدیل کند.

گفتی است، کارخانه نوآوری آزادی با بهره‌گیری از الگوی Station F پاریس (بزرگ‌ترین ایستگاه استارتآپی جهان) بنا به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و باهمت شرکت سرآوا پارس و همکاری شرکت هم آوا با تغییر فضای کاربری کارخانه صنعتی الکترودسازی آما (با قدمتی بیش از ۵۰ سال) از شهریور ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز و از تاریخ شهریور ۱۳۹۷ به‌عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این کارخانه که در بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج) نبش خیابان شهید آزمون‌نیا واقع است، با دارا بودن ۱۰ سوله مجزا در مساحتی بیش از ۱۸۰۰۰ مترمربع بزرگترین مرکز استارت‌آپی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌رود و درواقع به یک مرکز و پل ارتباطی بین استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران و فعالین حوزه فناوری و زیست‌بوم کارآفرینی تبدیل‌شده است که در نوع خود در منطقه بی‌نظیر است.

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=119772
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سامانی‌ها از استارتاپ‌های مالی و بیمه‌ای حمایت می‌کنند
سامانی‌ها از استارتاپ‌های مالی و بیمه‌ای حمایت می‌کنند
سامانی‌ها از استارتاپ‌های مالی و بیمه‌ای حمایت می‌کنند
سامانی‌ها از استارتاپ‌های مالی و بیمه‌ای حمایت می‌کنند
سامانی‌ها از استارتاپ‌های مالی و بیمه‌ای حمایت می‌کنند