کشتی آرای گفت: ثبات نسبی در بازار طلا و سکه برقرار است و تاکید کرد که هنوز سکه ۳۰۰ هزار تومان حباب دارد.

به گزارش اخبارپول به نقل از تسنیم، رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص وضعیت خرید و فروش در بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار کرد: بعد از کاهش قیمتی در روزهای اخیر بازار به ثبات نسبی رسیده و قیمت ها نیز تقریباً ثابت شده اند.

کشتی آرای علت رشد جزئی قیمت ها در بازار سکه را افزایش قیمت جهانی طلا اعلام کرد و اضافه کرد: قیمت های فعلی در بازار طلا و سکه با توجه به قیمت دلار و قیمت جهانی طلا، طبیعی است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه طی یک هفته گذشته با کاهش ۱۸ درصدی، رکوردی بی‌سابقه به ثبت رساند؛ درباره حباب قیمت سکه نیز افزود: قیمت سکه هم اکنون ۳۰۰ هزار تومان حباب دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در تشریح دو دلیل عمده برای کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه اذعان کرد: کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا که در هفته اخیر منجر شد هم حباب سکه را کاهش داد و هم قیمت ها را با روندی نزولی همراه کرد، البته بعد از کاهش قیمت ها نه تنها تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شد بلکه میل به خرید با هدف سرمایه گذاری کاهش یافت که این کاهش میل خرید، به نوعی باعث کاهش التهابات قیمتی در بازار شد.

بر اساس این گزارش، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم سه میلیون و ۵۵۰ تومان معامله می‌شود.

همچنین هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۶۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۴۵ هزار تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۳ هزار تومان قیمت گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۲۲دلار معامله می‌شود.

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=119608
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ثبات نسبی در بازار طلا و سکه
ثبات نسبی در بازار طلا و سکه
ثبات نسبی در بازار طلا و سکه
ثبات نسبی در بازار طلا و سکه
ثبات نسبی در بازار طلا و سکه