نهاد نظارتی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) تا کنون سطح توانگری مالی ۱۰شرکت بیمه ای را اعلام کرده است.

به گزارش اخبارپول، نهاد نظارتی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) تا کنون سطح توانگری مالی ۱۰ شرکت بیمه ای پاسارگاد، سامان، کوثر، ما، اتکائی امین، اتکائی ایرانیان، خاورمیانه، امید، آسیا و حکمت صبا را اعلام کرده است.

بیمه پاسارگاد
ر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۱۳۹۶و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۷ معادل ۱۲۲ درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران واقع شد.

یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۹ درصد، سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۱۸درصد، سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۱۵ درصد و این نسبت برای سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۵ درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری ۱۲۲ درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

بیمه سامان
بنابر تأییدیه رسمی ابلاغ شده از سوی بیمه مرکزی، در اجرای ماده”۶” آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و طبق کنترل انجام شده براساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده و بررسی های صورت گرفته، توانگری شرکت بیمه سامان برای سال مالی ۱۳۹۷ معادل ۱۳۲ درصد یعنی سطح یک به تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی رسیده است.

ارتقای شاخص‌ توانگری مالی شرکت بیمه سامان از اهداف اصلی این شرکت به منظور ایفای تعهدات مالی و افزایش اطمینان و اعتماد ذی نفعان می باشد که در سال مالی ۱۳۹۷ برای ششمین سال متوالی با کسب بالاترین سطح رتبه بندی مالی مؤسسات بیمه محقق شد.

بیمه ما
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ج.ا.ا در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه “ما” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل ۲۲۷ درصد را مورد تایید قرار داد.

بیمه مرکزی رسما توانگری مالی بیمه “ما” در بالاترین سطح توانگری مالی را تایید کرد که بر این اساس سطح توانگری شرکت بیمه “ما” در سال ۹۷ معادل ۲۲۷ درصد اعلام شد.

بیمه کوثر
حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن تا ۱۲۰درصد و دریافت مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های این شرکت در آینده است.

محسن امیری زاده یادآور شد: در تاییدیه بیمه مرکزی آمده است که در اجرای ماده”۶″ آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره۶۹) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، نسبت توانگری مالی آن شرکت «۱۰۰درصد-سطح‌یک»، برای سال۱۳۹۷ مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

بیمه اتکائی امین
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ” امین” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل درصد را ۱۵۹۲ تأیید کرد.

بیمه خاورمیانه
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ” خاورمیانه” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل درصد را ۲۹۸۰ تأیید کرد.

بیمه حکمت صبا
مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستای اجرای ماده ۶ ایین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۶ و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ” حکمت صبا ” برای سال ۱۳۹۷ در سطح یک و معادل درصد را ۷۰۱ تأیید کرد.
گفتنی است ، بیمه اتکائی ایرانیان نیز سطح یک توانگری مالی را کسب کرده است.

تایید سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح یک توانگری مالی سال ۱۳۹۷ بیمه آسیا (معادل ۱۰۷درصد) را تایید کرد.

بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورت های مالی سال۱۳۹۶، سطح یک توانگری مالی سال ۱۳۹۷بیمه آسیا(معادل ۱۰۷درصد) را مورد تایید قرار داد.

گفتنی است توانگری مالی بیمه آسیا از ۱۰۰به ۱۰۷درصد افزایش یافته است.

سطح توانگری شرکت بیمه امید
شرکت بیمه امید سطح یک توانگری مالی و با نسبت ۱۲۰ درصد را از بیمه مرکزی دریافت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=119165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سطح توانگری مالی ۱۰ شرکت بیمه‌ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۰ شرکت بیمه‌ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۰ شرکت بیمه‌ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۰ شرکت بیمه‌ای اعلام شد
سطح توانگری مالی ۱۰ شرکت بیمه‌ای اعلام شد