- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رییس کل بانک مرکزی: آمریکا در تحریم کامل نفت ایران ناکام شد

به گزارش اخبارپول [1]، عبدالناصر همتی در این یادداشت عنوان کرده‌است: با معافیت تدریجی کشورهای متعدد از تحریم نفت ایران ، فضای آتی تجاری و در آمدی کشور مشخص تر می شود.

همچنین در این یادداشت آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در ماه های اخیر ذخایر ارزی خود را به حد مطلوب رسانده است، متناسب با شرایط در حال تغییر، حتی در شرایط بسیار نامتحملِ به حداقل رسیدن صادرات نفت، برنامه مناسب را دارد.

بانک مرکزی با تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی کشور تلاش خود را همانطور که در هفته های اخیر نشان داد بر ثبات بازار پول و ارز تمرکز کرده و تقویت تدریجی و روز افزون پول ملی و افزایش رقابت پذیری اقتصاد و جلوگیری از نوسانات را هدف قرار داده است.

بانک مرکزی همراه با برنامه ریزی برای تعادل بازار ارز و کنترل تورم، برای توجه به وضعیت معیشتی و رفاهی مردم بویژه دهک های پایین درآمدی کنار دولت قرار دارد و از هیچ کوششی فروگذار نیست.

گفتنی است، خبرگزاری بلومبرگ امروز از قول یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به هشت کشور مانند ژاپن، هند و کره جنوبی اجازه می دهد پس از آغاز اجرای موج دوم تحریم‌ها به خریداری نفت ایران ادامه دهند.

بر این اساس، چین نیز جزو کشورهایی است که اجازه خریداری نفت ایران را دریافت کرد اما مذاکرات با پکن در این باره ادامه دارد. چهار کشور دیگر نیز معرفی نشده‌اند.

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]