اخبارپول- جزیره کیش: رییس کل بیمه مرکزی در خصوص ادغام بیمه‌ها گفت: طبق رای کمیته صیانت آرا، شرکت‌های بیمه‌ای که مشکل دارند، چنانچه نتوانند اصلاح ساختاری انجام دهند، ادغام می‌شوند.

ادغام بیمه‌ها

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، غلامرضا سلیمانی امیری با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، اظهار کرد: از ورود شرکت‌های بیمه خارجی در کشور و تشکیل شرکت مشترک با بیمه‌های داخل کشور استقبال می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم پوشش بیمه ای بیشتری داشته و باعث ارتقای صنعت بیمه شویم.

وی همچنین اعلام کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین است چراکه مردم به علت عدم اطلاع کامل از خدمات شرکت‌های بیمه از آن استقبال نکرده و حتی در شرایطی که بیمه اجباری چون بیمه شخص ثالث داریم، شاهد فرار بیمه‌ای هستیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه باید درخصوص صنعت بیمه در کشور فرهنگسازی مناسبی صورت گیرد، تاکید کرد: مردم تا احساس نیاز به پوشش بیمه حس نکنند، رغبتی به آن نشان نمی‌دهند. حتی با وجود اجباری بودن بیمه شخص ثالث، همچنان شاهد امتناع مردم از خرید بیمه هستیم. بنابراین اگر آگاهی ایجاد شود، رغبت و استقبال هم ایجاد می‌شود.

وی در خصوص کاهش تصدی‌گری دولت بر شرکتهای خصوصی تصریح کرد: هم اکنون دولت در قالب سهام عدالت بر سه شرکت بیمه خصوصی نفوذ دارد.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: آنچه مدنظر ماست این است که شرکتهای بیمه رشد کنند. از طرفی شرکت بیمه قلک سهامداران نیست و باید رابطه منطقی شرکتهای بیمه برای سهامداران رعایت شود.

 

 

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118298
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه‌ها ساختار اصلاح نکنند، اذغام می‌شوند
بیمه‌ها ساختار اصلاح نکنند، اذغام می‌شوند
بیمه‌ها ساختار اصلاح نکنند، اذغام می‌شوند
بیمه‌ها ساختار اصلاح نکنند، اذغام می‌شوند
بیمه‌ها ساختار اصلاح نکنند، اذغام می‌شوند