رییس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه ارزش رشد صنعت بیمه به زمانی است که رشد ضریب‌نفوذ آن از طریق بیمه اختیاری باشد نه اجباری، گفت: تلاش داریم استارت‌آپ‌ها را تقویت کنیم تا برای صنعت بیمه بازاریابی کنند.

قراردادهای هوشمند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول از جزیره کیش، غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی Kish invex2018، تصریح کرد: رشد اقتصادی مستلزم رشد فعالیت سه رکن اقتصاد کشور یعنی بورس، بانک و بیمه است.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری در این رکن بر دیگر ارکان اثرگذار است. بطوریکه اگر وضعیت یک بخش خوب باشد و بخش دیگر نه، رشد منطقی رخ نمی‌دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه برای دستیابی به نتایج مطلوب اقتصادی، باید فضای تعامل بین سه رکن اقتصاد کشور فراهم شود، تاکید کرد: خرید سهام در بورس و سپرده‌گذاری منابع بانکی فرصتی را در اختیار صنعت بیمه می‌گذارد تا منابع خود را افزایش دهد.

وی همچنین از انتشار ۱۰هزارمیلیاردتومان اوراق بدهی بیمه در بازارسرمایه خبرداد و افزود: بعد از تحریم‌ها ریسک به داخل کشور بازگشته و ما از طریق بازارسرمایه اوراق بهادار بیمه‌ای را در بورس عرضه می‌کنیم تا ریسک را به داخل کشور منتقل کنیم .

رییس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: علاوه بر عرضه اوراق بهادار بیمه‌ای از زنجیره بلاک چین در توسعه صنعت بیمه باید استفاده کنیم. این ظرفیت در بخش قراردادهای هوشمند به ما کمک زیادی می‌کند.

وی ارزش بیمه‌های اختیاری در ۶ماهه اول امسال را ۱۵درصد اعلام کرد و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه در ایران باید بیشتر شود، درحال حاضر بیمه‌های زندگی در ایران ۱۶درصد مورد استقبال قرارگرفته است درصورتیکه این رقم در جهان ۵۵درصد است.

 

 

 

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه‌مرکزی از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند
بیمه‌مرکزی از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند
بیمه‌مرکزی از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند
بیمه‌مرکزی از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند
بیمه‌مرکزی از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند