- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۷۴هزار میلیاردی سرمایه بانک کشاورزی در ۶ سال

به گزارش اخبارپول [1]، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک کشاورزی دوشنبه شانزدهم مهرماه با حضور سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس و اعضای مجمع مشتمل بر نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های صنعت، وزارت کار ، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و حسابرس و بازرس قانونی مجمع برگزار شد.

سیدرحمت اله اکرمی سرپرست وزارت اقتصاد، با اعلام رشد ۷۴ میلیارد ریالی سرمایه دولتی در بانک کشاورزی تصریح کرد: دولت سعی می کند از بانک کشاورزی در قالب افزایش سرمایه و تخصیص منابع ریالی صندوق توسعه ملی حمایت های ویژه داشته باشد.

اکرمی تاکید کرد: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و سهم عمده ای که این بخش در صادرات غیرنفتی به خود اختصاص داده است، اهمیت آن را بخوبی نشان می دهد.

وی ادامه داد: تاثیرپذیری اندک بخش کشاورزی از تحریم های بین المللی لزوم توجه جدی به بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن و همچنین سرمایه گذاری در آن را دوچندان می کند.

اکرمی همچنین یادآور شد: توجه ویژه به بخش کشاورزی، با عنایت به نقش مهم آن در توسعه اقتصادی کشور و همچنین از منظر مقابله با فقر، ایجاد اشتغال بویژه در روستاها و شهرهای کوچک و تامین امنیت غذایی کشور، بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی اذعان کرد: حمایت از پایداری تولید در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش از طریق حمایت از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، حمایت از محصولات جدید در این بخش از قبیل سامانه های نوین آبیاری، توسعه کشت های گلخانه ای، پرورش ماهی در دریا، تامین مالی زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی و حمایت از صادرات این محصولات از اقدامات مهم بانک کشاورزی است که باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک کشاورزی به ارائه گزارش عملکرد بانک در سال مالی ۱۳۹۶ و نیمه نخست امسال پرداخت.

خدارحمی اظهار کرد: پارسال بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد ریال و در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رشد منابع داشتیم؛ به عبارتی، پارسال ۱۲۶ درصد و نیمه نخست امسال ۶۰ درصد برنامه ها تحقق یافت.

وی سهم بانک کشاورزی از منابع شبکه بانکی کشور بین ۱۰ بانک را ۸.۴۴ درصد اعلام کرد که در جایگاه ششم بین این بانک ها و دوازدهم در کل شبکه بانکی قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل بانک کشاورزی، پارسال میزان اعتبارات پرداختی به بخش کشاورزی ۱۶.۳ درصد رشد کرد و تا پایان شهریور سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

وی شمار کارگزارهای خارجی بانک را ۹۵ فقره اعلام کرد و افزود: به این ترتیب ۴۱.۲ درصد از برنامه امسال تحقق یافت. همچنین تسهیلات پرداختی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی تا پایان شهریور امسال ۱۷ هزار میلیارد ریال بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]