- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

دسترسی ایران به سوئیفت حفظ می‌شود؟

به گزارش اخبارپول [1] به نقل از ایسنا، تعدادی از مقامات آمریکایی اطلاع داده‌اند یک نبرد داخلی در دولت دونالد ترامپ برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی شکل گرفته است.

برهمین اساس، مقامات سوئیفت هفته گذشته سفری به واشنگتن برای دیدار با مقامات آمریکایی داشته‌اند تا از حفظ دسترسی ایران به سوئیفت مطمئن شوند و روابط تجاری و مالی اتحادیه اروپا با ایران حفظ شود.

در شرایطی که ترامپ و جان بولتون- مشاور امنیت ملی آمریکا- صراحتا گفته‌اند که متحدان اروپایی آمریکا باید به روابط تجاری خود با ایران خاتمه دهند، برخی از مقامات خزانه‌داری آمریکا گفته‌اند سرسختانه با این کار مخالف‌اند.

یکی از مقامات آمریکایی که در خصوص ایران فعالیت دارد اظهارکرد: ترامپ از دولت خواسته است تا تمام تحریم‌های مرتفع شده در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بر ضد ایران را مجددا اعمال کنند.

وی افزود: در دوره اوباما به دلیل تحریم‌ها، دسترسی ایران به سامانه سوئیفت قطع شد با این حال برخی در تلاش‌اند ترامپ را متقاعد به اتخاذ رویکردی ضعیف تر در برابر ایران کنند که یک استراتژی جسورانه است.

با این حال برخی از سناتورها و نمایندگان پرنفوذ آمریکایی در کنگره این کشور گفته‌اند از این تلاش‌ها در درون دولت ترامپ آگاهند و با آن‌ها مقابله خواهند کرد.

تد کروز و تام کاتن، نمایندگان مشهور آمریکایی گفته‌اند که کنگره با تلاش‌های مقامات وزارت خزانه دایر برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت همراه نخواهند شد. کاتن گفت: در نهایت اروپایی‌ها باید بین تجارت با ایران یا آمریکا یکی را انتخاب کنند.

علاوه بر مقامات وزارت خزانه‌داری، دو بانک مشهور “جی پی مورگان” و “سیتی گروپ” که نمایندگان آمریکا در هیات مدیره سوئیفت هستند نیز خواهان حفظ دسترسی و همکاری ایران با سوئیفت شده‌اند. با این حال تد کروز گفته است آمریکا در تحریم هر دولت یا نهادی که تحریم‌های آمریکا را نقض کند، تعلل نخواهد کرد.

در ماه ژوئیه سناتور کروز و ۹ سناتور دیگر با ارسال نامه‌ای به سفرای کشورهای اروپایی در آمریکا نوشته بودند کنگره از متحدان آمریکا انتظار دارد تحریم ها را رعایت کنند.

حال باید دید که آیا دسترسی ایران به سوئیفت حفظ می‌شود یا نه.

 

 

 

 

 

 

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]