- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

لایحه CFT در مجلس تصویب شد

به گزارش اخبارپول [1]، کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم یکی از چهار لایحه مربوط به پیوستن ایران به FATF بود.

از میان ۲۶۸ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس ۱۴۳ نماینده رای موافق، ۱۲۰ نماینده رای مخالف و ۵ نماینده رای ممتنع دادند.در بررسی کنوانسیون دو مخالف و دو موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کردند و بعد از آن ۱۵ دقیقه زمان ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت و در نهایت هم محمد جواد ظریف ۱۵ دقیقه از این لایحه دفاع کرد.

موافقان و مخالفان این لایحه عبارتند بودند از محمد دهقان و سیدحسین نقوی حسینی نمایندگان طرقبه و ورامین به عنوان مخالف و بهروز نعمتی و محمد فیضی نمایندگان تهران و اردبیل نیز به عنوان موافقان هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه نطق خود را ایراد کردند.

در نهایت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر به تصویب رسید و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

کنوانسیون بین‌المللی مقابله‌با تأمین‌مالی تروریسم (Combating the Financing of Terrorism) یا CFT با هدف مقابله با تروریسم شکل گرفت که تصویب این لایحه ازجمله شرایط حذف دائم ایران از لیست سیاه FATF یا گروه ویژه اقدام مالی علیه پول‌شویی است.

کارگروه اقدام مالی، (Financial Action Task Force) یا FATF در سال ۱۹۸۹ میلادی از سوی کشورهای گروه هفت (G7) شکل گرفت. این یک سازمان بین‌دولتی است که اهداف توسعه و پیشرفت واکنش بین‌المللی در مقابل پول‌شویی را دنبال می‌کند.

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]