- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رایزنی ایران و روسیه برای استفاده ارز ملی

به گزارش اخبارپول [1]، پیرو ملاقات اخیر روسای جمهور ایران و روسیه در تهران برای ارتقای روابط تجاری و مالی طرفین، عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی، به منظور مذاکره در رابطه با ارتقای روابط بانکی و مالی دو کشور در رأس هیأتی به روسیه سفر و با رئیس کل بانک مرکزی روسیه ملاقات کرد.

در این ملاقات، در رابطه با مسائل مختلفی از جمله استفاده از ارزهای ملی [2] در روابط تجاری دو کشور، استفاده از سیستمهای پیام رسانی مالی دو کشور، افزایش سطح روابط کارگزاری دو کشور و تأمین مالی پروژه های عمرانی و توسعه ای کشور بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کل بانک مرکزی روسیه، ضمن استقبال از مباحث مطرح شده توسط همتی، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های شبکه بانکی دو کشور در قالب نقشه راه مورد توافق طرفین در آینده نزدیک گسترش یابد.

بر اساس توافق طرفین، مقرر شد مذاکرات فنی و تخصصی توسط تیم های کارشناسی دو طرف تا حصول نتیجه در حوزه های فوق پیگیری شود.

درهمین رابطه، همتی در یک یادداشت اینستاگرامی، خاطر نشان کرد: مبادله پول های ملی ایران و روسیه از محورهای مهم کاری خواهد بود.

وی نوشت: روسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه بر گسترش همکاری های بانکی دو کشور در قالب نقشه راه مورد توافق طرفین تاکید کردند.

رییس‌کل بانک‌مرکزی همچنین یادآورشد: اولین ملاقات روسای بانک های مرکزی ایران و روسیه در چند سال اخیر برگزار و مذاکرات سازنده ای که داشتیم می تواند شروع خوبی برای توسعه روابط پولی و مالی و تجارت بین دو کشور باشد.

وی افزود: اراده رهبری روسیه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کاملا مشهود بوده و مبادله براساس پول های ملی دو کشور یکی از محورهای مهم [3] کاری ما خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [4]

تلگرام [5]

لینکداین [6]

اینستاگرام [7]

پیام‌رسان بله [8]

فیس‌بوک [9]