یک کارشناس مسائل اقتصادی کاهش نرخ ارز در بازارهای غیررسمی را به خاطر دادن اختیارات بیشتر به بانک مرکزی توسط سران سه قوه ارزیابی کرد.

به گزارش اخبارپول، مهدی پازوکی -کارشناس مسائل اقتصادی – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسائل پیش آمده در بازار آزاد ارز درباره علت کاهش قیمت‌ها در این باره اظهار کرد: به نظر می‌رسد که هماهنگی سران سه قوه و دادن اختیارات جدی به بانک مرکزی توانسته بر کاهش قیمت‌ها در بازار ارز هم اثر بگذارد.

وی با تاکید بر این‌که مسائل سیاسی می‌تواند بر روی مسائل اقتصادی اثرگذار باشد، گفت: اگر مخالفین دولت سعی کنند تا به منافع ملی بیشتر بیندیشند مطمئنا قیمت ارز پایین‌تر آمده و اوضاع بسیار بهتر خواهد شد و اقتصاد کشور به سمت ثبات حرکت خواهد کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وظایف ذاتی بانک مرکزی در حفظ ارزش پول، بیان کرد: وظیفه اصلی بانک مرکزی علاوه بر حفظ ارزش پول، مقابله با پولشویی است. از این جهت بانک مرکزی برای تحقق این اهداف باید سعی کند تا پیمان‌هایی همچون FATF را پیگیری کند، چرا که در غیر این صورت این مساله می‌تواند در حفظ ارزش پول ملی هم اثرگذار باشد.

پازوکی در ادامه با تاکید بر ضرورت انجام برخی اصلاحات در بانک مرکزی اظهار کرد: ضرورت تغییر در بین مدیران میانی بانک مرکزی احساس می‌شود. ما کارشناسان و متخصصان بسیاری در کشور داریم که می‌توانند نظرات کارشناسی دقیقی را برای بهبود فعالیت بانک مرکزی ارائه دهند. از این گذشته بانک مرکزی باید به دنبال حفظ استقلال خود از دولت بوده و نباید یک صندوق پولی برای دولت باشد.

 گفتنی است در طی روزهای گذشته کاهش نرخ ارز در بازارهای غیررسمی باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران و مردم عادی که با پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در بازار ارز مقادیری ارز تهیه کرده بودند با ضرر و زیان مواجه شدند. هر چند که به نظر نمی‌رسد این کاهش قیمت‌ها مساله‌ای اقتصادی و یا ساختاری باشد.

 

 

 

 

*ما را در سایر شبکه‌ها دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=117249
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چرا دلار ارزان شد؟
چرا دلار ارزان شد؟
چرا دلار ارزان شد؟
چرا دلار ارزان شد؟
چرا دلار ارزان شد؟