رییس کل بیمه مرکزی از تمرکز این سازمان بر توسعه بیمه‌های خُرد خبر داد و گفت: باید بیمه‌های خرد را جدی بگیریم زیرا می‌توانند به افزایش سطح اشتغال و رفاه کشورمنجر شوند. بنابراین به‌زودی طرح نهایی آن در شورای عالی بیمه مطرح می‌شود.

توسعه بیمه‌های خُرد

به گزارش اخبارپول، غلامرضا سلیمانی در جمع مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت اموراقتصادی و دارایی، ایجاد اشتغال و افزایش حجم سرمایه گذاری در حوزه صنعت بیمه را دستاورد اجرای طرح طرح توسعه بیمه‌های خُرد دانست و گفت: اکنون بخش اعظم دارایی های مردم فاقد بیمه نامه است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح همگانی سازی بیمه های خرد، اهمیت صنعت بیمه بیش از پیش در جامعه آشکار خواهد شد.

سلیمانی در ادامه به ضرورت کاهش نگرانی مردم و افزایش رفاه اجتماعی آنها اشاره کرد و افزود: تک تک مردم ایران حق دارند برای خودشان زندگی کنند، نه اینکه همه سال های عمر خود را با نگرانی برای سرنوشت فرزندان ادامه دهند.

وی مهمترین نگرانی از بازنشستگی را مسائل مالی آن عنوان کرد و گفت: بیمه های زندگی می توانند این نگرانی بزرگ جامعه بازنشستگان را برطرف کنند که این امر به افزایش سطح رفاه و نشاط اجتماعی می انجامد.

رئیس کل بیمه مرکزی، ادامه داد: بسیاری از مردم اطلاعات کافی از ظرفیت های متنوع صنعت بیمه ندارند و ما وظیفه داریم این نگاه را اصلاح کنیم تا چتر امنیت اقتصادی و اجتماعی در کشور گسترده تر شود.

سلیمانی همچنین نوسانات روانی ارز را با آنچه که در واقعیت بازار جریان دارد، متفاوت دانست و گفت: معیار ارزی ما معاملات محدود ارزی در بازار نبوده و آنچه در سامانه های رسمی و مبادلات کلان اقتصادی ثبت می شود، معیار است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران شکننده و آسیب پذیر نیست، تاکید کرد: مسئولیت همه آنچه که مجموعه اقتصادی کشور را تشکیل می دهد، با وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست.

رئیس‌کل بیمه‌مرکزی ادامه داد: روابط عمومی نهادهای اقتصادی باید مساله تبادل اطلاعات و تعامل در فعالیت ها را جدی تر بگیرند زیرا اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد به یکپارچگی نیاز مبرم دارد.

وی افزود: بخش های مختلف اقتصادی ماموریت های خود را با دقت و حساسیت دنبال می کنند اما در این میان، روابط عمومی ها وظیفه دارند با انعکاس دستاوردهای آنان، مردم را از واقعیت های اقتصادی کشور آگاه کنند.

رییس شورای عالی بیمه اذعان کرد: اطلاع رسانی در رسانه های گروهی یک ضرورت است اما کافی نیست و باید اخبار و اطلاعات شفاف را بی واسطه برای همه آحاد جامعه مطرح کنیم.

ما در تلگرام دنبال کنید


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=116509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تمرکز بیمه مرکزی بر توسعه بیمه‌های خُرد
تمرکز بیمه مرکزی بر توسعه بیمه‌های خُرد
تمرکز بیمه مرکزی بر توسعه بیمه‌های خُرد
تمرکز بیمه مرکزی بر توسعه بیمه‌های خُرد
تمرکز بیمه مرکزی بر توسعه بیمه‌های خُرد