- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اعلام آمار رشد اقتصادی متوقف نمی‌شود

به گزارش اخبارپول، پیمان قربانی در خصوص توقف اعلام آمار [1] رشد اقتصادی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم بانک مرکزی نظم و شفافیت در انتشار آمارها بوده و رئیس کل بانک مرکزی بر این امر تاکید دارد.

وی بیان کرد: همانطور که در گذشته اعلام شده است، آمار رشد اقتصادی هر فصل درآخرین هفته پایانی فصل بعد بدون هیچ تاخیری محاسبه و منتشر می شود.

در هفته پایانی تابستان آمار رشد اقتصادی بهار۹۷ محاسبه و اعلام می شود
معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد: با کمک همکاران بنده در مدیریت کل آمارهای اقتصادی و اداره حساب های اقتصادی بانک مرکزی، امور اعلام آمارهای حساب های ملی همچنان منظم در جریان بوده و بر اساس روال سابق، آمار رشد اقتصادی بهار ۹۷در هفته پایانی تابستان اعلام می شود.
او با درخواست از اصحاب رسانه برای اجتناب از اخبار حاشیه و ناصحیح یادآور شد در صورت بروز هر سوالی مراتب را از مراجع رسمی جویا شوند.

او تاکید کرد: بانک مرکزی بطور منظم بر حسب وظیفه قانونی خود تمام امور مربوط به تولید و انتشار آمار را با کیفیت و مطابق استانداراهای بین المللی ادامه ارائه خواهد داد.

بعضی از رسانه ها در خصوص توقف انتشار آمار رشد اقتصادی اخباری منتشر کردند و ادعا کردند بانک مرکزی از ابتدای امسال به عنوان نهاد محاسبه آمار رشد اقتصادی، اعلام آمار این حوزه را متوقف کرده است و تاکنون هنوز هیچ نرخی اعلام نشده است.

ما را در تلگرام دنبال کنید [2]