- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

کارتخوان‌های بانکی از سال دیگر مالیات می‌دهند

به گزارش اخبارپول، تقوی نژاد درباره وضعیت مالیاتی دستگاه‌های کارتخوان بانکی گفت: در حال حاضر در قانون الزامی برای وجود دستگاه POS در اصناف، فروشندگان و مطب پزشکان [1] وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی افراد با دریافت وجوه نقدی و عدم ارائه کارتخوان درآمدهای مالیاتی خود را به درستی اظهار نمی‌کنند و همین مسئله باعث شده تا فرار مالیاتی وجود داشته باشد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی برای تعیین و تکلیف مالیات کارتخوان‌های بانکی داشته است.

وی اظهارداشت: با توجه به نیاز به ساماندهی وضعیت مالیاتی دستگاه ‌های کارتخوان بانکی فعال در داخل و خارج از کشور و ایجاد چارچوبی برای آنها به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش تراکنش‌های مشکوک بانکی تعامل و همکاری میان بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های انتظامی و سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده است.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و ضرورت پوشش برخی از اصناف به عنوان اصناف دارای اولویت در طرح، ۷ صنف خاص از جمله رستوران‌ها در اولویت طرح دریافت مالیات از کارتخوان‌های بانکی قرار گرفته‌اند و این طرح از سال ۱۳۹۸ عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با انجام فرآیندهای مربوط به دریافت مالیات از دستگاه‌های کارتخوان بانکی تا پایان سال جاری از اصناف مذکور ۴ تا ۵ برابر مالیات به حق دریافت خواهد شد و از فرار مالیاتی در این حوزه جلوگیری می‌شود.

تقوی‌نژاد ادامه داد: این امر می‌تواند درآمدهای مالیاتی کشور را به صورت عادلانه افزایش دهد چرا که بسیاری از اصناف درآمدهای کارتخوان خود را اظهار نمی‌کردند و از طرفی دیگر صرفا به صورت نقدی فروش داشتند.

وی در پایان افزود: البته بسیاری از فعالان این اصناف در زمینه مالیات همکاری‌های مناسبی داشتند که نشان از توجه و تعامل مناسب آنها برای کمک به اقتصاد کشور دارد.

ما را در تلگرام دنبال کنید [2]