- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

دلار ۴۲۰۰ تومانی درمان موقت بود

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری ادامه داد: با وجود تمام تلاش هایی که داشتیم، نتوانستیم آنطور که باید از بخش تولید حمایت کرده و جلوی فعالیت‌های سوداگرانه را بگیریم.

وی بر لزوم به روز شدن قوانین مطابق شرایط جدید تاکید کرد و گفت: زمانی که دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی [1] را اعلام کرد همه استقبال کردند. دولت اعلام کرد هرکس برای واردات کالاهای غیرممنوعه ارز دولتی می خواهد، می‌تواند دریافت کند و این راهکار بطور موقت جواب داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه خاطرنشان کرد: دولت با تمهید مقدمات لازم تصمیم گرفت ارز دولتی به کالاهای اساسی و ویژه همچون دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داد.

وی با اشاره به الزام شرکت‌های واردکننده به پرداخت مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی [2] تا سقف ۷۰۰۰ تومان، گفت: اگر این مابه التفاوت پرداخت نشود، رانت خواری ایجاد می شود زیرا با ارز ۴۲۰۰ تومانی [3] کالا وارد شده و به قیمت بالاتر فروخته می‌شود.

شریعتمداری ادامه داد: مطابق بخشنامه جدید دولت، مواد اولیه تولید و قطعات یدکی از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف هستند.

وی همچنین بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: هم اکنون این موضوع فشار زیادی به تولید کنندگان وارد کرده، در صورتی‌که مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده نهایی دریافت شود.

وزیر صنعت گفت: پیشنهاد می کنم برای کوتاه مدت حداقل مالیات بر ارزش افزوده در برخی حوزه‌های تولید حذف شود.

ما را در تلگرام دنبال کنید. [4]