نرم‌افزارهایی با عنوان نذری‌یاب که بعضا این روزها در فضای مجازی طرفدارانی را به سوی خود جلب می‌کنند، ممکن است تله جدید کلاهبرداران اینترنتی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، شاید این ایده‌ در نوع خود جالب و یا حتی خنده‌دار باشد که با دانلود کردن یک اپلیکیشن، افراد بتوانند محل‌های که در شهرشان به پخش غذای نذری می‌پردازند را مشاهده کنند.

اما همین موضوع به ظاهر بامزه ،فرصتی را برای کلاهبرداران اینترنتی فراهم کرده است تا با استفاده از شرایط مناسبتی، به اهداف خود دست یابند.

برهمین اساس، پلیس فتا درباره شیوه جدید کلاهبرداران در فضای مجازی تحت عنوان نرم‌افزارهای نذری‌یاب هشدار داده است.

طبق اعلام پلیس فتا، در ایام مناسبتی چون ماه محرم و صفر، روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار نذری‌یاب مرسوم شده است که اکثر این نرم‌افزارها وجود خارجی نداشته و کلاهبرداران تنها با تبلیغات این محصول کسب درآمد می‌کنند.

این کلاهبرداران با ساخت بدافزارهای مخرب به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزارهای جعلی برای کاربران و ترغیب به دانلود و خرید این برنامه‌ها، آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

گفتنی است، سازنده اینگونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات واردشده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادرند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوءاستفاده کنند.

کاربران فضای مجازی باید آگاهانه‌تر نسبت به دانلود و نصب نرم‌افزارها مبادرت کرده و هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را بخورند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=116321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

به نرم‌افزارهای نذری‌یاب اعتماد نکنید!
به نرم‌افزارهای نذری‌یاب اعتماد نکنید!
به نرم‌افزارهای نذری‌یاب اعتماد نکنید!
به نرم‌افزارهای نذری‌یاب اعتماد نکنید!
به نرم‌افزارهای نذری‌یاب اعتماد نکنید!