هادی فلاح تفتی*: در شرایط فعلی جای خالی استارت‌آپ‌های حرفه‌ای در صنعت بیمه، نحوه کار و بازاریابی نمایندگان این صنعت به شدت مشهود است.

مسائل و مشکلاتی در صنعت بیمه وجود دارد که به خودی خود و توسط شرکت های بیمه به تنهایی قابل حل نیست. در بررسی به عمل آمده می‌توان دریافت که شرکت‌های بیمه در فرایندهای عملیاتی و بیمه‌گری غرق شده‌اند و آنطوری که باید و شاید به بحث خدمات و مخصوصا خدمات الکترونیک بها نداده اند.
حال با توجه به این موضوع که سلیقه جامعه به سمتی رفته که مردم به استفاده از خدمات الکترونیک و خرید آگاهانه عادت کرده و از طرفی هم بازار صنایع دیگر از شیوه فروش سنتی خارج شده یا درحال خارج شدن است، برخی از شرکت‌های بیمه از این خدمات مدرن عقب مانده و مجموع این قضایا و یکسری مسائل دیگه باعث شده است که مردم به جای اینکه هر روز با صنعت بیمه بیشتر آشنا شوند و ارتباط بیشتر شود، از آن دورتر می شوند.
در حال حاضر حدود ۳۰ شرکت بیمه در کشور در حال فعالیت هستند که تفاوت های زیادی با هم در خدمات، جزئیات قراردادها و قیمت دارند. مردم نیز به واسطه اطلاعات محدود در خصوص بیمه جهت تشخیص اینکه برای یک ریسک خاص از کدام شرکت می توانند بهترین و کامل ترین پوشش را با مناسب ترین قیمت دریافت کنند با مشکل مواجه هستند. همچنین مردم باید بتوانند نحوه خدمت رسانی شرکت‌ها را در زمان صدور و هنگام خسارت مقایسه کنند و در آخر به یک جمع بندی آگاهانه در این موارد برسند.
به بیان دیگر، بیمه نامه هایی در صنعت وجود دارند که اکثریت مردم اساساً از وجود آن ها اطلاعی ندارند. یک نماینده در بهترین حالت ممکن می تواند اطلاعات خیلی خوب و جامعی در مورد علم بیمه و همچنین در مورد شرایط و قوانین انواع بیمه نامه های شرکت مطبوعش داشته باشد و نمی تواند یک مشاور خیلی کامل برای همه ی شرکت های بیمه باشد.

شرکت های بیمه با ورود به حوزه استارت‌آپ‌ها منحصرا معرف خود خواهند بود
یک استارت آپ حرفه ای که دارای علم و تجربه بیمه‌ای عالی است، با کمک شرکت‌ها و نمایندگان شرکت‌های بیمه می تواند تولید محتوایی صحیح و ساده در مورد تمام بیمه نامه ها انجام دهد. این اجماع اطلاعات می تواند هم برای عموم مردم و هم برای بدنه ی صنعت بیمه کشور مفید و حائز اهمیت باشد.
همچنین می تواند به عنوان یک مرجع بی طرف در مورد خدمات شرکت ها و نمایندگان اطلاع رسانی کند که به مرور زمان رقابت در بین شرکت‌ها ی بیمه از رقابت تنها بر سر حق بیمه به سمت رقابت حرفه ای در خدمات و تخصص سوق پیدا کند.
متاسفانه تا به حال بستری برای نمایندگان شرکت های بیمه فراهم نشده بود که به صورت متمرکز خدمات و علم و تخصصی‌شان را به مردم معرفی کنند و همچنین بستری که بتوانند به صورت خیلی حرفه ای به بازاریابی و فروش محصولات بیمه ای به صورت آنلاین بپردازند.
چیزی که در حال حاضر پدید آمده چند استارت آپ در حوزه فروش بیمه نامه ها هست که از یک جامعه ۵۰۰۰۰ نفری نمایندگان بیمه زیر ۱۰۰ نفر دارند از این روش کسب درآمد می کنند و این موضوع خیلی منصفانه نیست.
مساله بعدی هم موضوع CRM است که به صورت سیستمی در هیچ شرکتی وجود ندارد، که برای یک صنعت خدماتی وجودش بسیار مهم و ضروری است. تقریبا هیچ یک از شرکت ها شناخت خوبی از بیمه گذاران خود ندارند و به غیر از بیمه گذاران بسیار بزرگ خود، تفاوتی بین بیمه گذاران با پرتفوی خوب و معمولی خود قائل نیستند و همچنین بهایی به وفاداری مشتریان خود نمی دهند.
در حال حاضر استارآپ بیمیک سعی کرده به تمام موارد فوق بپردازد. این گروه با گرد هم آوردن متخصصین خبره در تمام قسمت های مجموعه ی خود سعی کرده که در حد امکان این نقطه ضعف ها را مرتفع کند. بستر نرم افزار بسیار حرفه ای و باز طراحی شده تا هر تغییر احتمالی در نرخ و شرایط شرکت ها به راحتی و در کمترین زمان قابل اجرا باشد. همچنین امکانات بسیاری برای نمایندگان جهت تسهیل و رونق در کسب و کار و ظهور در عرصه ی خدمات الکترونیکی به صورت مدرن طراحی و پیاده سازی شده است. برای بیمه گذاران نیز امکاناتی جهت مدیریت بیمه نامه های خود و ارائه ی اطلاعات صحیح بیمه ای به ایشان طراحی شده است. در خصوص تولید محتوای تخصصی، برای عموم مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور برنامه های بسیاری داریم که بعضی از این موارد نیاز به همکاری و همراهی شرکت های بیمه دارد.
*کارآفرین استارت آپ صنعت بیمه کشور


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=115533
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

لزوم وجود استارت‌آپ‌ها در کسب کار صنعت بیمه
لزوم وجود استارت‌آپ‌ها در کسب کار صنعت بیمه
لزوم وجود استارت‌آپ‌ها در کسب کار صنعت بیمه
لزوم وجود استارت‌آپ‌ها در کسب کار صنعت بیمه
لزوم وجود استارت‌آپ‌ها در کسب کار صنعت بیمه