سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از قول مسئولان تأمین اجتماعی برای پرداخت بدهی‌های سال ۹۶ به شرکت‌های دارویی و کارخانه‌های داروسازی و اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت و کمک‌های دارویی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول روزنامه قانون نوشت: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از قول مسئولان تأمین اجتماعی برای پرداخت بدهی‌های سال ۹۶ به شرکت‌های دارویی و کارخانه‌های داروسازی و اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت و کمک‌های دارویی خبر داد.

به نقل از خانه ملت ، حیدر علی عابدی در خصوص دستور کار کمیسیون بهداشت در روز سه شنبه(۱۳ شهریور) گفت: دستور جلسه امروز پیرو دستور جلسه چند هفته اخیر در خصوص اختلاف بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت بود؛ وزارت بهداشت معتقد بود تأمین اجتماعی طبق قانون مصوب مجلس باید ۹ بیست و هفتم درآمد یا حق بیمه های خود را به بحث درمان و بیمارستان ها اختصاص دهد که این مبلغ را در مسیر مورد نظر هزینه نکرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز با دعوت از نمایندگانی از دیوان محاسبات کشور، وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و نهادهای نظارتی موضوع اختلاف وزارت بهداشت و تامین اجتماعی را مورد بررسی قرار دادیم. نهایتاً نتیجه این شد که در سال ۹۷ تقریباً تمام ۹ بیست و هفتم درآمدهای تامین اجتماعی در همان مسیری که مجلس تصویب کرده بود، مصرف شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تأمین اجتماعی بدهی‌های سال ۹۶ خود را به شرکت های دارویی و کارخانه های داروسازی پرداخت می کند

وی ادامه داد: در مجموع در این دو یا سه هفته ای که کمیسیون بهداشت در این رابطه جلسه داشت تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. یکی از این تصمیمات این است که تأمین اجتماعی قول داد ظرف دو ماه آینده بدهی‌های سال ۹۶ خود را به شرکت های دارویی و کارخانه های داروسازی پرداخت کند. همچنین سازمان مدیریت کشور پذیرفت که مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان را در اختیار بیمه سلامت و کمک های دارویی قرار دهد و از این طریق بتوانیم از شرکت ها و کارخانه های داروسازی در داخل کشور حمایت کنیم تا با خیال راحت بتوانند به فعالیت تولیدی شان بپردازند و کشور با کمبود دارو مواجه نباشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بنابراین امروز بعد از چند هفته بحث اختلاف بین تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت برطرف شد و مشخص شد که تأمین اجتماعی به وظایف خود عمل کرده است و تصمیماتی نیز در مورد پرداخت حق بیمه داروخانه ها و شرکت های داروسازی اتخاذ شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=115449
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت