- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

ارزیابی صورت‌های مالی ۳ بانک بزرگ قبل از مجمع عمومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مجمع ۲۹ مرداد در حالی برگزار خواهد شد که در سال جاری نیز مجمع عمومی این این بانکها یک بار در ۳۱ تیر ۹۶ لغو شده بود . حال با انتشار خبر برگزاری مجمع زود هنگام، نگرانی ها مبنی بر طولانی شدند بلاتکلیفی سال مالی ۹۶ پایان بافت.

وضعیت مالی بانک صادارت در سال ۹۶

بانک صادارت در سال ۹۶ سود خالص نداشته بلکه زیان خالص ۳۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردی را ثبت کرده است که نسبت به سال ۹۵ این زیان ۱۴۸ درصد افزایش یافته است.
بر این اساس زیان هر یک از ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم بانک چیزی در حدود ۶۲۰ ریال خواهد بود.
زیان انباشته بانک ۶۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.

وضعیت مالی بانک تجارت در سال ۹۶

بانک تجارت نیز در سال ۹۶ سود خالص محقق نکرده بلکه زیان ۶۳ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریالی را ثبت کرده که نسبت به سال ۹۵ بیش از ۶۰۰ درصد رشد داشته است.
بر این ساس این زیان خالص به هر یک از ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم بانک حدود ۱۴۱۱ ریال زیان تعلق خواهد گرفت.
زیان انباشته بانک تجارت بر اساس ترازنامه ۹۶ بانک حدود ۸۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال است که نسبت به سال ۹۵ معادل ۳۵۲ درصد رشد را تجربه کرده است.

وضعیت مالی بانک ملت در سال ۹۶

وضعیت بانک ملت متفاوت از دو بانک قبلی است. این بانک در سال ۹۶ هشت هزار و ۲۰۸ میلیارد یال سود خالص محقق کرده که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۶۳ درصد در سودآوری رشد داشته است.

با این سود خالصی که بانک محقق کرده به هر یک از ۵۰ میلیارد سهم بانک حدود ۱۵۷ ریال سود تخصیص داده خواهد شد که نسبت به رقم ۶۰ ریالی در سال ۹۵ بیش از ۱۶۲ درصد افزایش اشته است.

زیان انباشته بانک ملت در سال ۹۶ حدود ۱۲ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۵ با رقم ۱۹ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال ، بیش از ۳۷ درصد کاهش داشته است.