- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

شرکت ام تی ان: با وجود تحریم‌ها سود سهامداران را می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد، باوجود اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران، خروج پول های نقد این شرکت از ایران را دشوارتر کرده است، این شرکت همچنان به میزان سودی که قبلا وعده داده بود میان سهامدارانش تقسیم کند پایبند است.

شرکت ام تی ان که دیروز اعلام کرد، میزان سوددهی اش در نیمه اول سال کاهشی ۷ درصدی داشته است، حدود ۲۵۶ میلیون دلار سود و وام انباشته شده در شرکت خود در ایران دارد.

تحریم های وضع شده علیه ایران از سوی دولت آمریکا، موجب شده تا بانک ها و بسیاری از شرکت های خارجی از معامله با ایران صرف نظر کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، شرکت هایی که با ایران معامله کنند، از تجارت با آمریکا منع خواهند شد.

شرکت ام تی ان اعلام کرد: «تحریم ها ممکن است توانایی این گروه برای خارج کردن پول خود از حساب شرکت ام تی ان ایرانسل که سود سهام آینده را نیز در بر می گیرد دشوار سازد.»

شرکت ام تی ان در ماه مارس به منظور کاهش میزان بدهی های خود، سود سهامش در سال ۲۰۱۸ را کاهش داد، اما اعلام کرد که قصد دارد میزان پرداخت سود سهام خود را در طی ۳ تا ۵ سال آینده ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

ام تی ان دیروز اعلام کرد که این افزایش برنامه ریزی شده همچنان به قوت خود باقی است.

راب شاتر، مدیر شرکت ام تی ان گفت: «باوجود ادامه چالش هایی که برای خارج کردن پول از حساب های شرکت ام تی ان ایرانسل داریم، هیئت مدیره همچنان متعهد است که در سال ۲۰۱۸، ۵۰۰ سنت سود به ازای هر سهام پرداخت کند.»

شرکت ام تی ان در شش ماهه نخست سال سود ۱۷۵ سنتی را برای هر سهم اعلام کرده و این بدان معناست که باید در نیمه دوم سال ۳۲۵سنت دیگر به ازای هر سهام پرداخت کند.

به دنبال انتشار نتایج عملکرد ام تی ان در شش ماهه نخست سال و هشدار شرکت در مورد چالش های ناشی از تحریم ایران، ارزش آن با افتی حدودا ۸ درصدی مواجه شده است.