رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره توان بالای شرکتهای بیمه داخلی برای پوشش ریسک بیمه‌های اتکایی در کشور گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکتهای بیمه‌ای که با شرکت‌های آمریکایی تعامل داشتند، اعلام کردند که قصد خروج از ایران را دارند که ما بلافاصله پوشش ریسک را به داخل منتقل کردیم.

غلامرضا سلیمانی امیری در پاسخ به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به توان شرکتهای بیمه در کشور و بیمه مرکزی، ریسک‌ها تماماً به داخل کشور منتقل شده است. از طرفی هم تمام بیمه‌های هوایی و دریایی که بسیار سنگین نیز هست، اتکایی نبوده است.
وی در نشست با خبرنگاران به مناسبت ۱۷مرداد و روزخبرنگار افزود: درحال حاضر بدون هیچ مشکلی در داخل کشور بیمه‌های اتکایی صورت می‌گیرد.
سلیمانی درخصوص ادغام شرکتهای بیمه‌ای اذعان داشت: سایز صنعت بیمه باید بزرگ باشد. بعضی شرکتها کوچک هستند و توانگری مالی پایین و سهم بازار کمی دارند. ما پس از مطالعات بسیار تنها پیشنهاد ادغام چند شرکت را می‌دهیم.
وی ادامه‌داد: سهامداران باید برای ادغام تصمیم بگیرند. چراکه ما به عنوان نهاد ناظر نمی‌توانیم دستوری با این موضوع برخورد کنیم و می‌توانیم آمادگی را در سهامداران برای ادغام را بوجود بیاوریم.
رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه ۲ یا ۳ شرکت فعلا در دست بررسی برای ادغام است، افزود: ما از ادغام شرکتهای بیمه کوچک و تبدیل به شرکت قوی استقبال و حمایت می‌کنیم.
سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: درحال حاضر کاهش ارزش ریال چالش بزرگ ما است و برای جلوگیری از کاهش توان بیمه‌ها در تلاشیم پوشش بیمه را بیشتر کنیم. چراکه بالا بردن حق‌بیمه‌ها تنها بار مضاعف روی دوش مردم است. بنابراین با بالابردن حجم فروش، بدون افزایش قیمت چشمگیر در بیمه‌نامه‌ها، توان شرکتها را در سطح بالا نگه‌داریم.
سلیمانی درخصوص برنامه بیمه‌مرکزی برای خصوصی سازی تنها شرکت بیمه‌دولتی تاکید کرد: علاقمندیم راهکاری بیابیم تا بتوانیم قانون را اصلاح کرده و بخشی از سهام شرکت بیمه ایران را واگذار کنیم. این فقط در حد مطالعه است و هنوز زیرساخت‌های آن فراهم نشده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=112596
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خروج خارجی ها از ایران صنعت بیمه را زمین نمی‌زند
خروج خارجی ها از ایران صنعت بیمه را زمین نمی‌زند
خروج خارجی ها از ایران صنعت بیمه را زمین نمی‌زند
خروج خارجی ها از ایران صنعت بیمه را زمین نمی‌زند
خروج خارجی ها از ایران صنعت بیمه را زمین نمی‌زند