- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

واردکنندگان باسابقه در اولویت تخصیص ارز قرار گرفتند

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی اخبارپول، «رضا رحمانی» افزود: دولت به این نتیجه رسیده است که متقاضیان ارز رسمی باید دوباره ارزیابی شوند و برای دریافت آن به معاونت های مختلف این وزارتخانه مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این موضوع هرچند زمان بر است اما در نهایت به تنظیم بازار ارز می‌انجامد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تاکنون نزدیک به ۸۰ هزار رکورد از ثبت سفارش ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده که بررسی آنها کاری زمانبر است، گفت: در این زمینه مقرر شد درخواست افرادی که سال گذشتته نیز متقاضی ارز بودند با یک نوسان ۲۰ درصدی پذیرفته شود.
رحمانی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، نزدیک به ۸۰ درصد درخواست ها در مدت کوتاهی به طریق سیستمی پاسخ داده و مدارک سایر افرادی که به جمع متقاضیان اضافه شده‌اند، در سیستم ثبت می‌شود.
به گزارش ایرنا، دولت از ۲۱ فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار چهار هزار و ۲۰۰تومان کلید زد و در ماه های گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان، شیوه های تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.
پس از تدوین سیاست های جدید ارزی توسط دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوولیت پذیرش تقاضاها و بررسی شرایط، ثبت سفارش و اولویت بندی کالاهای وارداتی و همچنین بانک مرکزی نقش تامین ارز رسمی برای بانک های عامل را بر عهده گرفت.
مسئولان بانک مرکزی در این زمینه می گویند ارز مورد نیاز برای فعالان اقتصادی و هموطنان تامین می شود و با توجه به تراز مثبت ارزی کشور مشکلی از این بابت وجود ندارد.