محمد تقی صمدی معاون مدیرعامل بانک ملت از تحقق ٧۵ ریال سود به ازای هر سهم این بانک در سه ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمدتقی صمدی در یک گفت و گو به سوالاتی در زمینه عملکرد مالی این بانک پاسخ داد که در زیر می خوانید:
با توجه به اطلاعیه شفاف سازی امروز ، لطفا کمی بیشتر در مورد وضعیت عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ بانک ملت برایمان توضیح دهید.
همانگونه که در صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶ افشا شده است ، سود خالص بانک( شرکت اصلی) ۵.۴۹۰ میلیارد ریال و سود خالص تلفیقی بالغ بر ۸.۲۰۸ میلیارد ریال است. این در حالی است که طبق بند ۸ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و با توجه به نظر بانک مرکزی ج.ا.ا مبلغ ۲۴.۶۳۰ میلیارد ریال از سود تسعیر ارز در در مقطع مورد رسیدگی قابل شناسایی بوده که از مبلغ مزبور مبلغ ۵۷۶ر۱۸ میلیارد ریال مربوط به سود تسعیر سال ۱۳۹۶ می باشد . لذا در صورتی که این سود تسعیر در صورت سود و زیان سال ۱۳۹۶ شناسایی می شد ، سود خالص بانک از ۵.۴۹۰ میلیارد ریال به چیزی حدود ۲۴.۰۶۶ میلیارد ریال افزایش می یافت. با این حساب در صورت اعمال این مورد، زیان انباشته بانک از ۱۳.۲۴۷ میلیارد ریال به سود انباشته ۱۰.۸۱۹ میلیاردی تغییر می یافت که این عملکرد، تفاوت چشمگیری با آنچه هم اکنون در صورت های مالی سال ۱۳۹۶ منعکس شده ، دارد.
لازم به ذکر است ، علت عدم شناسایی سود تسعیر مذکور در سال ۱۳۹۶، اختلاف دیدگاه بانک مرکزی ج.ا.ا به عنوان نهاد ناظر و صادر کننده مجوز مجامع بانکها با سازمان حسابرسی بود.
برآورد جنابعالی از دستاوردهای سال ۱۳۹۷ بانک چیست ؟
با توجه به بارگذاری اطلاعات صورت های مالی سه ماهه بانک ملت و تحقق سود هر سهم ۷۵ ریالی ، حاکی از خبرهایی خوشی برای سهامداران است. این در حالی است که این عدد برای سه ماهه مشابه سال قبل ۱۲ ریال بوده است . این یعنی بیش از ۵۰۰ درصد رشد ! که این خود خبر بسیار جذابی برای سهامداران محترم است. در بعد هدف کلان تجهیز بهینه منابع ، بانک ملت توانسته است ضمن حفظ سهم از بازار منابع خود ، قیمت تمام شده بهره ای پول را به ۴۵/۱۲ درصد کاهش دهد. این در حالی است که قیمت تمام شده بهره ای پول در پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۰۳/۱۵ درصد و در پایان سال ۱۳۹۶ به میزان ۷۲/۱۳ درصد بوده است. این عملکرد در کل نظام بانکی کشور مثال زدنی است و روند سنواتی بیانگر بهبود عملکرد بانک در این حوزه می باشد که بالتبع افزایش حاشیه سود بانک را بدنبال خواهد داشت .
با توجه به اینکه بانک در سال جاری توان خود را بر فروش املاک مازاد و سهام غیر بانکی متمرکز نموده است ، تا کنون توفیقات خوبی در این زمینه در بانک و ۳ شرکت هولدینگ زیر مجموعه حاصل شده است که نتایج این موفقیت ها به ویژه فروش پروژه های ساختمانی عظیم ، اثرات بسیار مثبتی بر صورت های مالی سال جاری خواهد داشت و مطمئنم از این نتایج سهامداران محترم خوشحال خواهند شد. لازم به ذکر می باشد سود ناشی از فروش اخیر الذکر در عملکرد سه ماهه منعکس نبوده ، علاوه بر آنکه آزادسازی منابع بانک در فروشهای انجام شده ، باعث افزایش توان وام دهی بانک و بالتبع افزایش سود آوری بانک را بدنبال خواهد داشت .
در مجموع بررسی شرایط درونی و عوامل محیطی بانک، بیانگر ظرفیت های بالقوه ایی برای افزایش سودآوری بانک در آینده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=111938
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک ملت سه ماهه به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود محقق کرد
بانک ملت سه ماهه به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود محقق کرد
بانک ملت سه ماهه به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود محقق کرد
بانک ملت سه ماهه به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود محقق کرد
بانک ملت سه ماهه به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود محقق کرد