سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی موضوع تعیین تکلیف مطالبات بانک ها از دولت در نشست مشترک مدیران عامل بانک ها با اعضای کمیسیون اقتصادی خبر داد.

به گزارشدپایگاه اطلاع رسانیداخبارپول، زهرا سعیدی مبارکه در خصوص نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران عامل بانک های سراسر کشور، گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات نظام بانکی کشور با حضور مدیران عامل بانک ها در محل بانک تجارت مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگویکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم اصلاح ساختار نظام بانکی تاکید دارند،افزود:باتوجه به اهمیت مسائل بانکی راهکارهای رفع مشکلات بانک ها و ارتقای نظام بانکی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که یکی از مهم ترین محورهای مورد بحث درخصوص ترازنامه بانک ها بود و تاکید شد که ترازنامه بانک ها باید براساس رویکرد کارشناسی و تخصصی بهبود یابد.

سعیدی مبارکه افزود:بحث و رسیدگی به مطالبات بانک ها از دولت نیز درجلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت؛چراکه مدت هاست بدهی های دولت به بانک ها تعیین تکلیف نشده است و با توجه به تعهدات سرفصل ها اضافه برداشت هایی از بانک مرکزی صورت گرفته که این موضوع در حجم نقدینگی تاثیر منفی داشته است؛از طرفی روی افزایش هزینه ها در ترازنامه نظام بانکی موثر بوده است،بنابراین تاکید شد باید به این وضعیت رسیدگی شود.

نماینده مردم مبارکه درمجلس شورای اسلامی افزود:موضوع دیگری که دراین نشست مورد بررسی قرار گرفت درخصوص تفاوت در محاسبات ترازنامه بانک ها ازسوی دولت و بانک ها بود؛چراکه اختلافات در این زمینه قابل توجه است و باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

سعیدی مبارکه ، افزود: بحث کاهش نرخ بهای تمام شده پول در اقتصاد نیز مطرح شد،چرا که به دلیل بالابودن نرخ سپرده قانونی موضوع تامین مالی با مسئله روبه رو شده است و در این راستا راهکارها برای حل مشکل مورد بررسی قرار گرفت،همچنین بحث مسائل مالیاتی در ترازنامه نظام بانکی نیز درجلسه مطرح شد و مقرر شد در این زمینه با حضور رئیس سازمان مالیاتی نشستی برگزار شود.

وی افزود:موضوع مسئله در افزایش سرمایه بانک ها نیز پیگیری شد و پیشنهادات نحوه افزایش سرمایه بانک ها مطرح شد، همچنین بحث افزایش احکام قضایی در امور بانکی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیسیون اقتصادی در این خصوص به قوه قضائیه گزارش ارائه کند.

سعیدی مبارکه تصریح کرد:جلسات مشترک کمیسیون اقتصادی با مدیران عامل بانک ها ادامه خواهد یافت تا بسته پیشنهادی برای اصلاح نظام بانکی ارائه شود که این بسته یا از طریق دولت پیگیری خواهد شد یا در قالب اصلاح مقررات و قانون از طریق مجلس مورد توجه قرار خواهد گرفت؛البته با توجه به اینکه بحث اصلاح نظام بانکی از دستورکارهای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه نیز است، امکان دارد از طریق شورای مذکور نیز مباحث پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد:در این جلسه بر لزوم مدیریت صحیح نقدینگی و تسریع در خروج بانک ها از بنگاه داری تاکید شد.

گفتنی است؛در این جلسه مدیران عامل بانک های سراسر کشور گزارشی از عملکرد بانک های زیرمجموعه و برنامه آتی بانک ها به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه کردند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=110580
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بررسی راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها
بررسی راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها
بررسی راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها
بررسی راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها
بررسی راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها