رئیس کل سازمان امور مالیاتی از آمادگی این سازمان برای برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک خبر داد و گفت: زیرساخت های این اقدام فراهم شده و با اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد و املاک، این کار انجام می شود.

مالیات بر عایدی مسکن

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، برون سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک که طبق ماده ۵۹ قانون مالیات های مستقیم ۵ درصد ارزش ملک را شامل می شود، از آذرماه پارسال در دستور کار این سازمان قرار گرفته شده است تا با هدف تسهیل و تسریع فرآیند صدور گواهی مودیان به دفاتر اسناد رسمی منتقل شود.
برای انجام این کار سامانه های سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمستان سال گذشته به یکدیگر متصل شدند تا اطلاعات بدهکاران املاک یکپارچه سازی شود.
بنا بر اعلام روز دوشنبه سازمان امور مالیاتی کشور، «سید کامل تقوی نژاد» در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، مبارزه با فرار مالیاتی را از اولویت های این سازمان دانست و افزود: در مبارزه با فرار مالیاتی جدی هستیم و برنامه ریزی هایی نیز انجام شده است.
تقوی نژاد خواستار تجدیدنظر در وضعیت معافیت های مالیاتی در کشور شد و گفت: معافیت مالیاتی بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی، سبب شده نتوانیم متناسب با ظرفیت اقتصاد کشور، مالیات وصول کنیم.
وی افزود: در شرایطی که آمریکا بر اقتصاد کشورمان فشار می آورد، باید از نظام مالیاتی بیشتر حمایت شود و همه دستگاه ها و بخش های اقتصادی، یکپارچه و هم افزا عمل کنند.
تقوی نژاد گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد و امسال با تحولات صورت گرفته در نظام مالیاتی و تشدید مبارزه با فرار و پولشویی، شناسایی مودیان جدید و رسیدگی جدی به معوقات و مطالبات مالیاتی، قصد داریم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را محقق کنیم اما در این مسیر بخش های مختلف اقتصادی به ویژه تولید، صادرات و اشتغال را مورد توجه قرار خواهیم داد.
وی اعتماد آفرینی، مودی‎ مداری، برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با فرار مالیاتی و تعامل حداکثری با مردم را مهمترین جهت گیری سازمان امور مالیاتی در سالهای اخیر برشمرد و گفت: امسال این سازمان به سمتی حرکت کرده تا یک دستگاه محبوب باشد و نتیجه آن نیز مشارکت بیشتر مردم در پرداخت مالیات در ماههای خرداد و تیر امسال و با کمترین تنش بود.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه کارآیی سازمان امور مالیاتی تنها وصول درآمدها نیست، گفت: تسهیل خدمات رسانی به مردم و رضایتمندی آنان از اقدامات این دستگاه، معیار مهم کارآیی ما خواهد بود.
اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، ۲۴ تیرماه با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان این وزارتخانه برگزار شد؛ کرباسیان در این نشست از شناسایی خریداران عمده سکه و ارز با هدف مطالبه مالیات بر سود اتفاقی آن ها خبر داد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=110509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها منتقل می شود
اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها منتقل می شود
اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها منتقل می شود
اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها منتقل می شود
اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها منتقل می شود