- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

پورابراهیمی: دلار باید از اقتصاد حذف شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به بحران سال ۲۰۰۸ آمریکا گفت: اگر مشابه بحران سال ۲۰۰۸ اکنون اتفاق بیفتد عملا کشورهای دیگر باید هزینه های بحران مالی آمریکا را بپردازند، آمریکا از ابزار قدرت در رویکردهای تجاریش با سایر کشورها استفاده می کند و لذا جنس رفتار و رویکرد در این فضا متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ارزهای دیجیتال امروزه در دنیا متعارف شده است اظهارداشت: پیمان‌های پولی یکی از روش های مهمی است که در کشورهای مختلف اجرا شده، متاسفانه در کشور ما با تاخیر روبرو بوده در حالی که یکی از تکالیف بانک مرکزی محسوب می شود، باید از این ظرفیت با زیرساخت‌هایی که وجود دارد استفاده کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در حوزه پیمان‌های پولی اقدامات جدیدی شکل گرفته که یکی از آنها مربوط به ارز دیجیتال است گفت: با ترکیه و روسیه قرارداد پیمان های دوجانبه پولی منعقد و بخشی از کار انجام شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ارتباطی بین پیمان پولی و کاهش ارزش پول ملی نیست گفت: کشوری مانند روسیه مانند ایران از جانب آمریکا تحریم و اکنون در جنگ تجاری آمریکا و چین شرایط خاصی ایجاد شده است، ما باید بتوانیم از دلار جدا و پیمان‌های پولی را با کشورهای دیگر عملیاتی کنیم و از بستر بلاک چین هم استفاده کنیم.