نوسان‌های غیرقابل پیش‌بینی در بازارها امروز به بازار سهام رسید به طوری که بورس تهران در یک روند کم سابقه، در بسیاری از نمادها شاهد صف‌های میلیونی خرید بود و نماگر اصلی بازار به یک باره خط مقاومت ۹۹ هزار واحدی را شکست. بسیاری معتقدند در این بازار که بعد از رکود نسبی به یکباره شاهد صعود قیمت‌ها هستیم، تحلیل جواب نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاهد رشد یکباره قیمت سهم‌ها بودیم به طوری که از ابتدای باز شدن معاملات در بسیاری از سهم‌ها و گروه‌ها مخصوصا سهم‌های شاخص‌ساز صف پایدار خرید ایجاد شد. به عنوان نمونه در نماد فولاد مبارکه اصفهان که بیش از ۳۰۹ واحد تاثیر مثبت در افزایش شاخص‌های بازار سرمایه داشت حجم خریدی با رقم بیش از ۷۱ میلیون سهم در تعداد بیش از ۹۰۰ سفارش دیده می‌شد. این در حالی است که در این نماد بیش از ۹۴ درصد فروش‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.
همچنین صف‌های خرید آنقدر پایدار بود که در گروه محصولات شیمیایی هم نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس که تاثیر بسزایی در افزایش نماگر بازار سرمایه داشت، تا آخرین دقایق معاملات شاهد تداوم صف طولانی خرید بود. در این نماد سهامداران عمدتا حقوقی با حجم خرید بیش از پنج میلیون سهم در ۶۷ سفارش به صف شدند.
علاوه بر اینها در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز در بسیاری از نمادها شاهد صف میلیونی خرید بودیم به عنوان نمونه دیگر در نماد معدنی و صنعتی گلگهر که بیش از ۱۷۸ تاثیر مثبت روی دماسنج بازار داشت صفی به حجم نزدیک به ۱۵ میلیون سهم با تعداد سفارش ۲۲۸ شکل گرفت.
در روزهای گذشته بازارهای متلاطم سکه و ارز را شاهد بودیم. ظاهرا این بار نوبت بازار سرمایه شده به طوری که بسیاری از سهامداران سفارش خرید گذاشته تا بتوانند شاید در این بازار بازدهی مناسب کسب کنند. البته تعداد زیادی از خریداران امروز حقوقی ها هستند. ارزش معاملات امروز به طور قابل توجهی بالا رفت و به رقم ۴۳۵ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات رقم ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.
حتی در فرابورس نیز آیفکس در روند تقریبا بی‌سابقه‌ای بیش از ۳۷ واحد رشد کرد و به عدد ۱۱۵۳ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار نیز رقم ۱۸۵ میلیارد تومان را تجربه کرد.
در حالی که در ماه‌های گذشته نماگر بازار سرمایه در کانال ۹۵ تا ۹۶ هزار واحدی نوسان می‌کرد، حجم بالای خریدهای امروز و صف‌های میلیونی سبب شد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۲۷۶۷ واحد رشد و خط مقاومت ۹۹ هزار واحدی را پشت سر بگذارد.
همچنین شاخص کل هم‌ وزن در روند کم‌سابقه‌ای ۳۳۹ واحد رشد کرد وبه رقم ۱۷ هزار و ۸۸۹ رسید. علاوه بر این شاخص آزاد شناور با رشد کم‌سابقه‌ ۳۲۴۳ واحد رقم ۱۰۹ هزار و ۴۷۶ را تجربه کرد.
در عین حال شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم با رشد چشمگیر به ترتیب ۲۱۱۵ و ۵۰۹۳ واحدی روبه‌رو شدند که این مقدار رشد در سال ۱۳۹۷ بی‌سابقه بود. امروز تقریبا تمام گروه‌ها از جمله فلزی‌ها، پتروشیمی‌ها، خودرویی‌ها و نفتی‌ها با رشد فزاینده در قیمت‌های پایانی مواجه شدند. حتی گروه‌های کوچکی همچون قندی‌ها نیز از رشد کم‌سابقه بازار بی‌نصیب نماندند و عمدتا بیش از دو درصد در قیمت پایانی رشد را تجربه کردند.
به نوشته ایسنا،شرایط خاص اقتصادی این روزها به طوری بازار را تحلیل‌ناپذیر کرده که امروز به یکباره شاهد ۲۷۶۷ واحد افزایش نماگر اصلی بازار سرمایه هستیم و دیگر روزها فعالان بازار سرمایه رکود محض را تجربه می‌کنند. امروز در حالی کل بازار سبز رنگ می‌شود که ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک وجود داشته و این بازار در حالت کلی از کمبود نقدینگی رنج می‌برد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=108878
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صف‌های خرید به بورس رسید
صف‌های خرید به بورس رسید
صف‌های خرید به بورس رسید
صف‌های خرید به بورس رسید
صف‌های خرید به بورس رسید