- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

۱۶۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت امسال تهاتر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، علی اصغریوسف نژاد روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی مازندران افزود : ۵۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ بابت تادیه بدهی دولت به تامین اجتماعی و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هم مربوط به سایر بدهی هاست .
وی گفت که در حال حاضر صندوقی به نام تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی در بانک مرکزی شکل گرفته و در حال فعالیت است.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت : پیمانکاران وزارت نیرو، راه و شهرسازی ، آب و برق و حتی شهرداری ها می توانند طلب خود را از دولت با تهاتر کردن در قبال بدهی به بانک ها، امور مالیاتی و تامین اجتماعی انجام بدهند.
یوسف نژاد اظهار داشت : بانک مرکزی موظف است تا حسابی را برای تهاتر بدهی پیمانکاران با مطالبات از دولت بازگشایی کند تا دستگاههای مرتبط دولتی نیز بتوانند از این روش مشکلات خود را حل کنند.
بند مربوط به تهاتر بدهی دولت از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۹۷ گنجانده و مصوب شد.
بر این اساس ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکهای غیر دولتی به بانک مرکزی با طلب نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکتهای دولتی یارانه بگیر از دولت تسویه خواهد شد. همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکها به بانک مرکزی با طلب اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت و موسسات دولت تهاتر می‌شود. ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکها به بانک مرکزی با طلب اشخاص حقیقی خصوصی و تعاونیها از شرکتهای دولتی یارانه بگیر و طلب آنها از دولت تهاتر خواهد شد.
همچنین پس از این مرحله هم مجلس به دولت اجازه داد تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی را هم تهاتر کند.