تحلیل گر بازار سرمایه گفت: توقف یا بازگشایی نماد‌های بورسی به سازمان بورس و اوراق بهادار بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی عباسی تحلیل گر بازار سرمایه با اشاره به اینکه هم اکنون، در بورس تهران ۱۱ نماد در حالت تعلیق قرار گرفته است، اظهار کرد: توقف یا بازگشایی نماد‌های بورسی به سازمان بورس و اوراق بهادار بستگی دارد.
وی، ارایه گزارش‌های مالی متفاوت از قبل را از دیگر دلایل توقف نماد‌های بورسی خواند و تصریح کرد: ممکن است سود یک شرکت در یک برهه‌ای ۱۰۰ تومان باشد و در دوره بعد این عدد به ۱۲۰ تومان برسد به عبارتی رشد بالای ۲۰ درصد داشته باشد که این امر می‌تواند سهام آن شرکت را باز کرده و دامنه نوسان را آزاد کند.
به گفته این تحلیل گر بازار سرمایه، گاهی برای برگزاری مجامع سالیانه، نماد یک شرکت برای دور‌ه ای بسته می‌شود که البته این امر زمان بر نبوده و بالاخره در دوره‌ای آن نماد بازگشایی می‌شود.
عباسی در ادامه یادآورشد: درطی این سال ها، سرمایه گذاران از وضعیت نامناسب بازار اظهار نگرانی کرده اند. چرا که مدیران سازمان بورس این اجازه را دارند که سهام یک شرکتی را ببندند، این بسته بودن نماد‌ها تا جایی پیش می‌رود که تا مدت‌های طولانی سهام آن شرکت و نماد‌های بانکی غیرقابل معامله خواهد شد. این درحالی است که سازمان بورس مدعی آن است که شفافیتی در ارائه اطلاعات سهام آن شرکت وجود ندارد.
به نوشته باشگاه خبرنگاران، این تحلیل گر بازار سرمایه درپاسخ به این پرسش که برای بازگشایی نمادها، محدودیت زمانی وجود دارد یا خیر، افزود: این امر، یک قانون کلی است به عبارتی بسته بودن نماد یک شرکت ممکن است یک هفته یا ۱۰ روز و حتی یک ماه به طول بیانجامد بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی برای آن متذکر شد.
گفتنی است، هم اکنون در بورس تهران ۱۱ نماد در حالت تعلیق قرار دارند که از علت‌های آن مواردی مانند عدم ارائه آخرین اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای، عدم ارائه اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی شده، ابهام در خصوص نحوه انجام معاملات و عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت میاندوره‌ای است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=108281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۱۱ نماد بورسی در حالت تعلیق
۱۱ نماد بورسی در حالت تعلیق
۱۱ نماد بورسی در حالت تعلیق
۱۱ نماد بورسی در حالت تعلیق
۱۱ نماد بورسی در حالت تعلیق