مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۶، به ریاست رسول سعدی رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک و با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، در این جلسه ابتدا سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، گزارشی از عملکرد شرکت در سال ۹۶ ارائه کرد و در آن ضمن برشمردن مهمترین دستاوردهای سال گذشته، روند فعالیتهای شرکت را رو به رشد خواند و آینده شرکت را با وجود فراز و نشیب ها و مسایل بین‌المللی، روشن عنوان کرد.
نجفی در ادامه سخنان خود به افزایش ۳۰ درصدی تراکنش‌های شتاب و ۳۲ درصدی تراکنش‌های شاپرک در مقایسه با سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: تنها در ۲۸ اسفند سال گذشته ۱۶۲ میلیون تراکنش با پایداری ۹۹/۹۹ درصد مدیریت شده است که در نوع خود بی نظیر و در سطح بین‌المللی مثال زدنی است.
وی به تغییر رفتار مشتریان در استفاده از ابزار بانکداری الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: در طی سالهای اخیر شاهد افزایش اعتماد مردم به بانکداری الکترونیک و تغییر رفتار آنها بوده ایم به نحوی که کاهش سهم خودپردازها و افزایش سهم پایانه‌های فروش در سامانه شتاب از نتایج این تغییر رفتار بوده است.
نجفی به ضرورت ایجاد سامانه‌های پشتیبان به ویژه برای سامانه‌های حاکمیتی و رقابتی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای سامانه‌های شتاب، شاپرک و چکاوک این سایت‌ها ایجاد شده است و برای سایر سامانه‌ها نیز این مهم در دستورکار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک بیان داشت: در حال حاضر تمام ضمانت‌نامه‌های شبکه بانکی باید در سامانه سپام ریالی ثبت و سپس صادر شود. مهندس نجفی با ذکر برخی اقدامات مهم صورت گرفته در بانک‌های تحت پوشش، از ایجاد یک ابر مرکز داده در شهر آفتاب و فراهم‌شدن مقدمات آن نیز خبر داد.
وی در ادامه به تبیین مهمترین پروژه‌های سال جاری در قالب برنامه ریزی استراتژیک افق ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: ۶۴ پروژه در شرکت در دست اجراست که ۳۰ پروژه حاکمیتی، ۱۵ پروژه زیرساختی و امنیتی، ۹ پروژه به درخواست مشتری و ۱۰ پروژه نیز با هدف تکمیل سبد محصولات به انجام می رسد.
نجفی همچنین از اجرای ۴۳ پروژه در قالب نقشه راه بانک مرکزی خبر داد و گفت: اجرای استاندارد EMV در سامانه‌های بین بانکی از جمله این پروژه‌ها است که با اجرای آن، در یک مدت ۵ ساله باید تمام کارت‌های مغناطیسی بانکی جای خود را به کارت‌های هوشمند بدهند. وی به افزایش چشمگیر ارزش بازار شرکت خدمات انفورماتیک در سالهای اخیر اشاره کرد و ارزش بازار شرکت را در حال حاضر، حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
نجفی در خاتمه سخنان خود از هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و مدیران ارشد این معاونت و همچنین اعضای هیات مدیره و معاونین، مدیران و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک برای همکاری و همراهی در تحقق اهداف عالیه شرکت قدردانی کرده و یکپارچگی، مشارکت جمعی، نوآوری و مشتری‌مداری را اصول و ارزش‌های اساسی شرکت در تحقق و تداوم موفقیت‌ها عنوان کرد.
پس از گزارش مدیرعامل، حسابرس و بازرس قانونی، گزارش حسابرسی مطلوب شرکت را قرائت کرد و در نهایت مجمع با تصویب صورت‌های مالی و تقسیم ۲۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به کار خود خاتمه داد. همچنین در مجمع عنوان شد حداکثر تا دو ماه آینده مجمع فوق العاده برگزار خواهد شد و شرکت از محل سود انباشته،۲۰۰ درصد افزایش سرمایه خواهد داد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=108072
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آینده روشن شرکت خدمات انفورماتیک با وجود فراز و نشیب‌های بین‌المللی
آینده روشن شرکت خدمات انفورماتیک با وجود فراز و نشیب‌های بین‌المللی
آینده روشن شرکت خدمات انفورماتیک با وجود فراز و نشیب‌های بین‌المللی
آینده روشن شرکت خدمات انفورماتیک با وجود فراز و نشیب‌های بین‌المللی
آینده روشن شرکت خدمات انفورماتیک با وجود فراز و نشیب‌های بین‌المللی