مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در هیأت وزیران خبر داد و گفت: این قانون با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است و از روز شنبه به مدت ٢ ماه به اجرا در می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، سیدتقی نوربخش در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این قانون با هدف حمایت از تولید کنندگان و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی اجرا می شود و کارفرمایان با لحاظ شرایط مقرر در این قانون می توانند با پرداخت اصل بدهی خود از بخشودگی جرائم مربوطه بهره‌مند شوند.
وی در ادامه به تشریح سایر اقدامات این سازمان در حمایت از کالای ایرانی پرداخت و گفت: ما دو بسته برای حمایت از کالای ایرانی تهیه کرده ایم. یکی در طرف عرضه کالا و دیگری در بخش تقاضا. در طرف عرضه علاوه بر قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان، معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در صورت جذب نیروی جدید با لحاظ شرایط قانونی خاصی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در اجرای قانون مشوق های کارفرمایی، کارفرمایانی که نیروی جدید دارای کمتر از یک سال سابقه بیمه پردازی و دارای مدارک کارشناسی و بالاتر که در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند؛ را به کار گیرند برای مدت ۲سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود.
دکتر نوربخش اظهار داشت: کارگاههایی که افراد واجد شرایط در این قانون را به کار می گیرند بایستی فعال و دارای کد کارگاهی تأمین اجتماعی باشند و در ازای هر دو نفر بیمه شده فعلی می توانند یک نفر نیروی جدید را با استفاده از معافیت های مقرر در این قانون جذب کنند.
دکتر نوربخش افزود: افرادی که بر اساس این قانون تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرند بایستی حداکثر دارای ٣۴ سن باشند و حداقل از ٣ ماه قبل در مراکز کاریابی رسمی ثبت نام کرده باشند.
وی افزود: این قانون در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور توسعه اشتغال جوانان به اجرا در آمده است و امیدواریم زمینه ساز جذب بیشتر نیروی کار و توسعه اشتغال باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برنامه های فرهنگی در راستای ترویج مصرف کالای ایرانی را از برنامه های این سازمان در بخش تحریک تقاضا برشمرد و افزود: ارائه تسهیلات ویژه برای خرید کالای داخلی نیز به همین منظور انجام خواهد شد.
دکتر نوربخش در ادامه به تصویب بودجه سال ٩٧ سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال ٩٧ بیش از ٩٨ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هزینه می شود که این رقم برابر با ٢٣ درصد بودجه کل کشور است.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۵٢ هزار میلیارد تومان برای مستمری بازنشستگان و ٢٢ هزار میلیارد تومان نیز برای درمان هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای بهبود خدمات این سازمان به جامعه تحت پوشش استفاده می شود، گفت: با وجود تمامی تلاش ها هنوز تا رسیدن به شرایط مناسب فاصله داریم و بویژه میزان مستمری بازنشستگان پاسخگوی نیازها و هزینه های آنان نیست و از این بابت شرمنده این عزیزان هستیم.
دکتر نوربخش افزود: در دولت تدبیر و امید برای بهبود وضع معیشت بازنشستگان اقدامات مناسبی صورت گرفته است و میزان افزایش حقوق بازنشستگان همواره بالاتر از نرخ تورم بوده است.
وی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره وضعیت خدمات سازمان تأمین اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: به دلیل زندگی خود کاملا آشنا با این منطقه هستم و چالش ها و مشکلات این منطقه را می شناسم.
دکتر نوربخش افزود: در دولت دکتر روحانی در استان های محروم و مرزی به اندازه کل دوران سازمان تأمین اجتماعی مرکز درمانی ساخته ایم. در استان های کردستان، لرستان، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی که استان های محروم هستند و همین طور استان های فارس و بوشهر توسعه خدمات درمانی به خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی در مناطق محروم در سازمان تأمین اجتماعی با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: در این استان در زابل بیمارستانی که ١٠ سال بلاتکلیف بود و با وجود اینکه ساخته شده بود، اما تعطیل بود؛ این بیمارستان را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی کردیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارتقاء خدمات درمانی این سازمان در استان سیستان و بلوچستان را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این استان قابل انجام دانست و گفت: بیمارستان زاهدان با حداکثرظرفیت فعالیت نمی کند. این بیمارستان ٢۵۶ تخت خوابی است و با ١٨١ تخت فعالیت می کند.
دکتر نوبخش گفت: این بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی ساخته شده است و علاقه مندیم که خدمات آن گسترش یابد و بایستی این مشکلات را بر طرف کنیم.
به نوشته ایسنا،وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات مربوط به توسعه و ارتقاء خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در استان های محروم به طرح تحول سلامت بر می گردد، گفت: در این مناطق که جاذبه زیادی برای پزشکان ندارد و پزشکان عمدتا به صورت طرحی و ضریبK مشغول به فعالیت هستند. این پزشکان نیز در اختیار وزارت بهداشت هستند.
دکتر نوربخش گفت: ما مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان را پرداخت می کنیم و از استاندار و مسئولین استانی نیز درخواست داریم که برای تأمین پزشک متخصص بیمارستان های تأمین اجتماعی همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در سال ٨١ بیمارستان های تأمین اجتماعی در ایرانشهر و چابهار بنا به دلایلی به دانشگاه علوم پزشکی این استان واگذار شده اند، گفت: این بیمارستان های خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان و بازنشستگان را به صورت رایگان ارائه می دهند و تفاوتی با بیمارستان هی ملکی سازمان تأمین اجتماعی ندارند.مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از احداث مرکز درمانی تأمین اجتماعی در سراوان خبر داد و گفت: با انتخاب زمین مناسب و همکاری مسئولین شهرستان و همچنین طی مراحل قانونی امیدواریم به زودی احداث این مرکز درمانی شروع شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=107099
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تامین‌اجتماعی جرائم بیمه‌کارفرمایان خوش حساب را می‌بخشد
تامین‌اجتماعی جرائم بیمه‌کارفرمایان خوش حساب را می‌بخشد
تامین‌اجتماعی جرائم بیمه‌کارفرمایان خوش حساب را می‌بخشد
تامین‌اجتماعی جرائم بیمه‌کارفرمایان خوش حساب را می‌بخشد
تامین‌اجتماعی جرائم بیمه‌کارفرمایان خوش حساب را می‌بخشد