- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

همتی: از کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، عبدالناصر همتی در در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس۲۰۱۸) با اشاره به اینکه بیمه مرکزی راهکارهایی برای حمایت از ایده‌های نو اندیشیده است، تصریح کرد: حمایت از استارتاپ‌ها منجر به رشد سریع ضریب نفوذ بیمه در کشور و استقبال مردم از بیمه‌ها می‌شود.
وی در ادامه از آمادگی صنعت بیمه برای تعامل با دو رکن دیگر بازارهای مالی یعنی بورس و بانک خبر داد و افزود:طراحی محصولات جدید در بیمه‌های عمر واتصال منابع آن به صندوق‌های سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های امسال ما است.این امر سبب بالارفتن جذابیت بیمه های عمر شده و محصولات جدیدی را در بازار سرمایه ارائه می‌دهد.
همتی با اشاره به نقش جدی صنعت بیمه در بازرهای مالی گفت: ضریب نقوذ بیمه در کشور دائما در حال رشد بوده و امسال هم این عدد به ۲/۳درصد رسیده است. صنعت بیمه هم نسبت به سال گذشته ۲۱درصد رشد داشته است.
وی همچنین افزود: سال گذشته در زمینه بیمه‌های عمر رشد ۳۰درصدی داشتیم که تلاش می‌کنیم از توان بازار سرمایه استفاده کرده و ریسک بیشتری را بپذیریم.
رئیس‌کل بیمه‌مرکزی گردش مالی صنعت بیمه در سال گذشته را ۵هزارمیلیاردریال عنوان کرد و گفت: با روند رشد بیمه‌های خصوصی در کشور، از شبه رقابتی بودن به سمت رقابتی شدن گام برداشتیم و در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد بازارهای غیرمتمرکز و رقابتی باشیم