شاخص بورس امروز (یکشنبه) تحت تاثیر معاملات کم حجم و بی رمق ۲۹۹ پله افت کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۹۸۷ واحدی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، در معاملات امروز ۵۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۴۷ میلیارد ریال در ۴۰ هزار و ۳۷۳ نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روندی کاهشی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۹۴ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۸۵ واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۶۳ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۳۹۴ واحد پایین آمد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۵۷۳ واحد کاهش یافت.
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه ۱۲۹ میلیون سهم به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۱۱۹ میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش ۷۴ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه بانکی با معاملاتی به ارزش ۶۸ میلیارد ریال جای گرفت.
گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۶۷ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
در معاملات امروز، نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس)، جم (پتروشیمی جم)، کگل (صنعتی ومعدنی گل گهر) و شسینا (صنایع شیمیایی سینا) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند؛ در مقابل مبین (پتروشیمی مبین) و فخوز (فولاد خوزستان) بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص وارد کردند.
شاخص فرابورس (آیفکس) امروز، حدود یک پله رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۶۵ واحدی ایستاد.
در معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۶ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال در ۲۸ هزار نوبت خرید و فروش شد.
در معاملات امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و بمپنا (تولید برق عسلویه مپنا)، تاثیر مثبت بر شاخص داشتند اما زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، ذوب (ذوب آهن) و خراسان (پتروشیمی خراسان) تاثیر منفی بر جای گذاشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=106653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحدی عقب نشینی کرد
شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحدی عقب نشینی کرد
شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحدی عقب نشینی کرد
شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحدی عقب نشینی کرد
شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحدی عقب نشینی کرد