شاخص بورس نیویورک آمریکا بر اثر نگرانی از سیاست های جدید دونالد ترامپ علیه چین، با سقوط بیش از ۵۰۰ واحدی هفته کاری خود را به پایان برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، بورس نیویورک (بزرگترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و ارزش بازار) با سقوط شدید به سیاست های تجاری رئیس جمهوری آمریکا که نگرانی ها پیرامون آغاز جنگ تجاری با چین را افزایش داده است، واکنش نشان داد.
شاخص داوجونز که با ۲۴.۳۷۳ واحد روز خود را آغاز کرده بود، در ساعت پایانی این هفته کاری بازار سهام نیویورک، با ۵۷۴ واحد سقوط به ۲۳.۹۳۱ رسید.
این در حالی است که در میانه روز این شاخص تا ۷۰۰ واحد سقوط را نیز تجربه کرد.
شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز با بیش از ۲.۲ درصد، مشابه شاخص نزدک کامپوزیت که افتی ۲.۳ درصد داشت، کاهش شدیدی را تجربه کرد.
کارشناسان بر این باورند که سقوط امروز بورس نیویورک نیز به دلیل سیاست های تجاری ترامپ در افزایش تعرفه واردات برخی کالاها و همچنین ترس از آغاز جنگ تجاری با چین است.
ترامپ که پیشتر تعرفه فولاد و آلومینیوم را افزایش داده بود، هفته گذشته در اقدامی دیگر تعرفه تعدادی از کالاهای وارداتی از چین را که ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار دارد، به ۲۵ درصد افزایش داد.
رئیس جمهوری آمریکا در آنچه اقدامات تنبیهی علیه چین خوانده است، به این حد اکتفا نکرده و روز جمعه نیز اعلام کرد که دستوراتی برای افزایش تعرفه فهرستی دیگر از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار داده است.
در واکنش به این سیاست ترامپ، چین فهرستی از کالاهای آمریکایی به ارزش ۳ میلیارد دلار منتشر و تعرفه آن را افزایش داده و اعلام کرده است که اقدامات متقابل را با قدرت ادامه خواهد داد.
این نخستین بار نیست که بورس نیویورک در واکنش به جنگ تجاری واشنگتن و پکن سقوط می کند. در روزها و هفته های گذشته نیز شاخص های سهام آمریکا با نگرانی از این امر کاهش نشان داده بود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=106327
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس نیویورک سقوط کرد
شاخص بورس نیویورک سقوط کرد
شاخص بورس نیویورک سقوط کرد
شاخص بورس نیویورک سقوط کرد
شاخص بورس نیویورک سقوط کرد