عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تحقق وعده یکسان سازی نرخ ارز درسال ۹۷ تاکید کرد.

محصول ناخالص داخلی با نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، شهاب نادری در گفت ‌و گو با خانه ملت، در خصوص وضعیت بازار ارز در سال ۹۶ گفت: تیم اقتصای دولت در طول فعالیت دولت یازدهم در زمینه مهار نوسانات بازار ارز در مجموع عملکرد مناسبی داشت که انجام این مهم در کنترل نرخ تورم نقش مهمی داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:این انتظار وجود داشت تیم اقتصادی دولت دوازدهم،موضوع ثبات نسبی در بازار ارز را در طول فعالیت دولت دوازدهم حفظ کند اما روند تحولات بازار ارز در سال ۹۶ بیانگر این است حداقل در سال ۹۶ نوسانات بازار ارز بالا بود.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تجربه بیانگر این است نوسانات بازار ارز همواره از لحاظ اقتصادی و روانی بازارهای موازی را در کشور تحت تاثیر قرار می دهد و در دی و بهمن ماه سال ۹۶ که قیمت دلار با رشد بالایی روبرو شد قیمت کالاها و خدمات را با افزایش روبرو کرد.

نادری در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۶ روند کاهش ارزش پول ملی شدت گرفت که این موضوع برای اقتصاد کشور مناسب نیست و یکی از علائم وجود مشکل در اقتصاد است.

وی ادامه داد:در هرصورت باید بانک مرکزی در سال ۹۶ مقدمات یکسان سازی نرخ ارز را فراهم می کرد اما متاسفانه نه تنها انجام این مهم صورت نگرفت بازار ارز نوسانات شدیدی را تجربه کرد که بطور طبیعی اثرات سوء برای بخش تولید و سرمایه گذاری داشت.

نادری ادامه داد:منظور از اعمال نظارت و مدیریت بانک مرکزی، بر بازار ارز این نیست که نرخ ها در بازار ارز با دستور تعیین شود بلکه باید تیم اقتصادی دولت با اتخاذ تدابیر مناسب و ایجاد درآمدهای ارزی پایدار، از طریق توسعه صادرات، عرضه و تقاضا را در بازار ارز مدیریت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در سال ۹۷ باید وعده یکسان سازی نرخ ارز تحقق یابد و بانک مرکزی به انجام این مهم توجه کند،چرا ایجاد آرامش در بازار ارز به تقویت تولید،سرمایه گذاری وکنترل نرخ تورم در کشور کمک می کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=106046
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نوسان ارزی در سال ۹۶ برای تولید گران تمام شد
نوسان ارزی در سال ۹۶ برای تولید گران تمام شد
نوسان ارزی در سال ۹۶ برای تولید گران تمام شد
نوسان ارزی در سال ۹۶ برای تولید گران تمام شد
نوسان ارزی در سال ۹۶ برای تولید گران تمام شد