فاینکس ۲۰۱۸ محملی برای حضور سه قطب اصلی مالی کشور است. بانک، بیمه و بورس ارکان اصلی نظام مالی هر کشور هستند، ارتباط صحیح و ساختار یافته این سه رکن موجب توسعه یافتگی نظام مالی کشور می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی اسلامی بیدگلی، رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در تشریح این موضوع بیان کرد: برگزاری یک نمایشگاه با حضور اعضای سه رکن اصلی اقتصاد کشور منجر به بهبود ارتباطات و یکپارچگی بین آن ها خواهد شد. به ویژه اینکه در بازارهای مالی ایران عدم ارتباط صحیح و بعضا تعارض بین این سه نهاد، مشکلات عدیده ای در سالیان گذشته در ساماندهی نظام مالی ایجاد کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از ابزارهایی که می تواند ارتباط و نگاه بین ارکان را نزدیک کند، نمایشگاه ها هستند. مزیت دیگری که می توان از برگزاری این نمایشگاه ها دنبال کرد، ایجاد ارتباط دو یا چند جانبه بین مشتریان و ارایه دهندگان خدمات مالی است. تعدد حضور ارایه دهندگان خدمات و مشتریان در نمایشگاه ها معمولا منجر به آشنایی، ایجاد و توسعه ارتباطات بلند مدت می شود.

اسلامی بیدگلی دیگر مزیت برگزاری این نمایشگاه را فرصت معرفی اقتصاد ایران به سرمایه گذاران خارجی برشمرد و گفت: هدف دیگری که می توان از برگزاری این نمایشگاه برای بازارهای مالی ایران جستجو کرد، معرفی امکانات و فرصت های بازارهای پولی، مالی و بیمه به طرف های خارجی است. بازار سرمایه می تواند با بهره گیری از این فرصت، روابط خود را با بازار پول و بیمه در ابعاد کلان بهبود بخشد و از توسعه ارتباطات هم افزایی ایجاد کند.

وی افزود: همچنین برگزاری فاینکس می تواند یکی از رسالت های اصلی خود که فرهنگ سازی بازار سرمایه برای اشخاص حقیقی و حقوقی است را تحقق بخشد. در این زمینه سازمان بورس و نهادهای زیرربط می توانند از مزیت این نمایشگاه بهره های بسیاری داشته باشند.

رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در تشریح این موضوع بیان کرد: لازمه این اتفاق این است که ارکان نظارتی و اجرایی بازار سرمایه بتوانند بستر مناسب را برای ایجاد و توسعه ارتباط بین اعضای خود، بازار پول و اهالی بیمه فراهم کنند.

وی افزود: در این زمینه ایجاد نشست های مشترک بین کانون ها و انجمن های فعال در این سه حوزه می تواند کمک بسیاری در برقراری این ارتباطات باشد. راهکار دیگر برگزاری کارگاه های آموزشی و معرفی برنامه ریزی شده و هدفمند در حاشیه این نمایشگاه است. همچنین تشکیل کارگروه ها و کمیته های کاری مشترک بین این سه رکن و ارکان آن ها با محوریت بازار سرمایه از دیگر اقداماتی که می تواند در این نمایشگاه منجر به بهره برداری بیشتر بازار سرمایه و فرهنگ سازی مناسب تر باشد.

علی اسلامی بیدگلی در بخش دیگری از این گفتگو دستاوردهای چند دوره برگزاری نمایشگاه بورس،بانک و بیمه را برشمرد و گفت: برگزاری یازده دوره از یک نمایشگاه تخصصی، انبوهی از تجربه و اطلاعات را ایجاد می کند. اکنون این نمایشگاه در ذهن اهالی بازارهای مالی به عنوان یک رویداد دائمی و سالیانه شکل گرفته است، به ویژه اینکه چندین سال است در یک مکان مشخص برگزار می شود.

رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در خصوص زمینه های جذب سرمایه گذار خارجی در این نمایشگاه بیان کرد: به منظور بهره برداری مناسب تر برای حضور فعال خارجی ها، لازم است برخی از پیش نیاز ها فراهم شود، تولید محتوی دو یا چند زبانه، به روز رسانی مطالب تارنماها به زبان انگلیسی، ایجاد راه نماهایی که با زبان های دیگر آشنایی دارند، برگزاری کارگاه ها و نشست های با موضوعات مشخص و ساختاریافته با زبان بین المللی از مواردی است که اثرگذاری بسیاری دارد.

وی در ادامه گفت: تشکیل بانک اطلاعات از مشخصات مشارکت کنندگان خارجی، و آماده سازی پاسخ سوالات احتمالی(FAQ) از جانب مشارکت کنندگان خارجی، فعالیت دبیرخانه نمایشگاه به منظور پیگیری ارتباطات، دریافت بازخوردها و پاسخ گویی سوالات و مشکلات؛ نیز می تواند در موفقیت های بیشتر این نمایشگاه در جذب سرمایه گذار خارجی موثر باشد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=105411
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اتصال بازار پول و سرمایه در فاینکس ۲۰۱۸
اتصال بازار پول و سرمایه در فاینکس ۲۰۱۸
اتصال بازار پول و سرمایه در فاینکس ۲۰۱۸
اتصال بازار پول و سرمایه در فاینکس ۲۰۱۸
اتصال بازار پول و سرمایه در فاینکس ۲۰۱۸